2011-06-05

Grattis

För 14 år sen. I en stad långt borta. I en annan dimension av världen.

Packade jag och kärleken in allt vi kunde i en tvåfärgad gammal volvo. Den bångnade bokstavligen
av saker och bakluckan fick stängas med våld och vi trodde den skulle poppa upp i varje gupp vi sen körde
över.

Med tårar och lätt spysjuk och med skräckblandad förtjusningen vinkade vi hejdå och lämnade Gagsmark och Skellefteå mot Gävle.

Och den som säger att dom inte trodde att jag snart skulle vara tillbaka ljuger!!! Jag vet att ni trodde det.

Helt ärligt så kan jag själv också ha trott det. Innerst inne. Jag vet inte. Jag var rätt förvirrad på den tiden. Men så kär så kär i min älskling. Så kär att jag flyttade drygt 70 mil. Till ett helt nytt ställe. Där jag inte kände någon förutom kärleken och hans familj.

Modigt eller dumdristigt det kan man ju fråga sig men faktum är ju att jag är kvar här. med min stora kärlek och ännu rikare på kärlek med mina 3 grodprinsar.

Har aldrig ångrat flytten. I sig. Men i vissa perioder i början då jag inte mådde bra ville jag fly härifrån och då var det enklast att säga att jag ville flytta tillbaka. Men det hade nog inte blivit bättre för det så det var tur att det bara var ord och inget som blev verkligehet.

Nu skulle jag inte kunna flytta tillbaka, dels för barnens skull, dels för min skull, jag har rotat mig bra här men samtidigt är Gagsmark alltid Gagsmark och lika mycket som jag älskar att komma dit en vecka så älskar jag att komma hem igen.


// Hannah.gagsmark.i.mitt.hjärta.sidavidsidav.valbo.

Inga kommentarer: