2011-06-09

Gårdagen 8/6 2011

Varmt och skönt om än något klibbig. Det utlovade åskovädret som skulle härja hela dagen såg vi inte röken av.

Råkade ju timma cykelturen till dagis med avslutningen på Ludde så cykelvägen var knökfull med folk och därmed inte den lättaste att ta sig fram på med en cykelkärra.

Sen lossnade den och hakade upp sig på nåt konstigt vis så det slutade med att jag fick gå till farfars. ledande cyckel, cyckelkärr och 2 små pipiga grodkillar.

Farfar fixade kärran på ett kick men nån liten kille fick jag inte med mig hem. Nope han skulle minsann vara hos farmor han och klart han fick det. Men medans hon var och handlade med M-B så satt han i ett hörn och tjurade och vägrade prata med farfar. Sen när farmor kom tillbaka. Då kunde man prata med farfar.

Jag röjde här hemma, käkade lunch, kollade ikapp lite serier och så åkte jag till Madam Nyberg och shoppade lite presenter åt fröknarna.

Hämtade T och hämtade E och lämnade presenterna som alla blev uppskattade :D men det är en sån liten grej för dom gör ett sånt superjobb med våra barn.

Efter vi käkat middag hem så cyklade jag och T en sväng. Ner mot bron och stod där och kastade lite sten, sen åkte vi till ån nere nedanför oss, gick ner där och doppade fötterna och ni må tro att det svalkade nåt så otroligt. Fick som nya fötter.  Lite vattenkrig på det hemma och sen somnade killarna gott.





E snubblade och fick stolsbenet mitt under ögat!!



Kastar lite grus!




Mammas solstråle




Sommarfötter!!




Badgroda



Moln 

Inga kommentarer: