2011-06-13

tittut!

Ska jag tala om ett i-landsproblem som stör mig.

Jag har inget skrivbord till min dator. den är hänvisad till en pall i sovrummet. och jag använder den mest på kvällarna. innan jag ska sova. då är det oftast väldigt mörkt i sovrummet. jag gillar mörkret. men inte när jag behöver skriva. för jag ser inget. och datorn är ny. så mina fingrar kommer inte ihåg vars knapparna är. vilket blir drygt för har jag otur behöver jag skriva om ett inlägg 5 ggr innan det blir rätt.

Skulle jag bara skriva 1 inlägg. utan rättning. då skulle ni tror att jag svept en drink eller två. och ni skulle heller inte fatta ett jota av vad det stod. så ni kan ju ana hur illa det är. och drygt.

Ett verkligt i-landsproblem som sagt.

Nu till nåt annat. En lista tror jag det får bli idag. Snajdigt va??


  1. vända till sportis och första gången på E´s simskola. Vore synd att säga att det vore en hit. men på´t igen imorrn. 
  2. mutor är inköpta till herr E för att få han att fortsätta i simskolan. Badshorts. mycket viktigt. inte badbyxor. det har bebisar (aka småbrorsor)
  3. timmar hann vi pausa hemma mellan simskola och utvecklingsamtal för T på dagis. 
  4. personer var vi på T´s utvecklingsamtal. Som gick jättebra. Han utvecklas i egen takt. Dom ser stor skillnad från i höstas till nu. Han trivs och är trygg. vilket vi ju redan visste men kul att höra.

Sen tog idéerna slut men vi har också hunnit med ett föräldramöte på Sländan ikväll. Det är klart att alla Sländor och Trollsländor flyttar över och blir Maskar. Dom är en rejäl grupp på 23 barn! känns lite mycket helt ärligt men jag tror nog att det blir bra. Såg lite bilder från Italien och så fikade vi lite och pratade lite ditt och datt. När övriga skulle gå in på Masken och kika åkte vi hem. Har som ingen nytt av det, vi vet redan hur det ser ut där och helt ärligt skulle vi nog kunna hitta på dagis även om det vore kolmörkt!!! 

Fast det vore jädrigt creepy så det vill jag helst inte behöva, men jag kan om det skulle behövas!!!

Farmor hade huliganerna under tiden och när vi kom hem hivade vi ner dom i badkaret och så färgade R håret på mig så nu har jag en enhetlig färg på knoppen! :D

Småhjärtarna sov gott vid 20.15 så då blev det film och fika med mitt stora hjärta och nu väntar kudden. Tidig morgon då småttingar ska va på dagis 8.50 och E ska vara nere på simskolan 9.15! och dessutom, om det nu inte spöregnar då, så ska vi cykla till dagis.


pööössss and löööövveee


Inga kommentarer: