2013-02-08

Blivande skådis/regissör/manuförfattare???


Kommer hem från förskolan. Zedd vill vara ute en stund och går och hämtar sin skottkärra och sin spade.

Z : " Mamma, du är Lemon (Raymond) och jag är Erik.
J : " ok, vad ska jag göra?"
Z : Stå där och vänta. Jag ska skotta bajs i kärran."
J : ehhh ok... vems bajs? (gud va jag ångrar att jag frågde!)
Z : meeeennnn lemon då! /suckar och himlar med ögonen / Boraks bajs. och Napoleons.
J : oj. dom har bajsat mycket!
Z : ja. / har fyllt skottkärran och klappar till snön så det ev ska rymmas mer/
J : vad ska vi göra när den är full?
Z : du ska köra den dit och tippa den. / pekar och blir sen tyst och ser fundersam ut/
J : vad tänker du på?
Z : Elin har en bäbis i magen. Nu är du mormor, du får köra kärran och tippa den där
     / pekar på garaget/
Z : duktig mormor /efter att jag tippat skottkärran/
J:  tack. ska vi skotta mer?
Z : nej, Erik fryser.
J : Då går vi in och äter lite mellis.
Z : Japp.

Blir lite förvirrad av att leka med den herrn ibland :D




"Erik skottar bajs"


Bäst att packa ordentligt 

1 kommentar:

Mia sa...

Hahaha :D gud vad rolig han är, förstår att det är lite jobbigt att leka med herrn emellanåt :)