2013-02-27

Lite ditt och datt

Vaknade av en ledsen och glödhet liten Zedd imorse. Tempen stannade på 39 så pytsade i han alvedon och placerade han i soffan medan jag gjorde frukost åt dom andra. Roger åkte till jobbet och jag gick och lämnade Elric på Mikaelsgården strax för kl 08 då dom skulle åka till Sala Silvergruva där dom spelade in Mysteriet på Greweholm.

Sjukt taggade ungar så där tidigt på morgonen :)

Packade ner Zedd i cyckelkärran och knatade iväg till dagis med Tyr.

Sen en långpromenad upp till Köpis då vi hade slut alvedon.

Zedd sov större delen av vägen, blev lite illamående ett tag men det gick över.

Väl hemma blev det lunch för mig och sen sov vi en stund i soffan innan vi skulle hämta Tyr.

Blev riktigt vårlikt på eftermiddagen. När vi hämtade Tyr stod det +8 på termometern och det är nog varmaste hitills i vår.

Zedd somnade igen i cykelkärran så jag och Tyr gick till Tempo och köpte en glass som vi åt upp sittandes i busskuren och tittade på bilarna.

Hemma lagom till jag skulle hämta Ellis som haft en otroligt bra dag i Sala. Han var supernöjd och är taggad för att åka till Falun i sommar.

Hemma igen blev det middag och inte så mycket mer gjort.

Tyr fick feber efter middagen så det blir inget mer dagis för grabbarna i veckan.

Nu blir det nog sova snart, ska pytsa i Zedd lite mer alvedon så hoppas jag han är piggare imorgon.

Inga kommentarer: