2013-02-02

Melodifestival omgång 1 Karlskrona


Jahapp så var det dags igen och schlagernördar aka proffs som vi är så gissade vi efter första rundan att David Lindgren och Yohio skulle gå direkt. Efter dom sållat från 8 till 5 st så gissade vi Mary ut och Gadd och C.N.B till andra chansen och se så fint vi gissade :D :D

Lindgren är bra och både Elric och Roger tyckte han va jättebra men jag tycker det blir trist när det är i princip samma scenshow år efter år. Men han förtjänar Globen och kommer nog att gå långt.

Yohio likaså, den låten tog sig och det är nåt nytt och fräscht så där kommer det nog också att gå riktigt bra och dom två var ändå dom enda som jag kände förtjänade att vara i Globen.

Gadd i all ära. Han är inte i min smak och sjunger alldeles för tyst för att jag ska tycka att det är bra. Om jag måste anstränga mig för att höra vad han sjunger så funkar det inte för mig.

C.N.B Klämtjäckt och bra annorlunda röster, som dock påminner om nåt annat och inte heller några personliga favoriter därför tycker jag det räcker bra med en andra chans för dom damerna.

Mary och hennes Gosa satte sig som ett smäck i huvudet och ungarna tyckte den va jättebra :D men i Melodifestivalen är det här så långt som hon får komma. Kommer säkerligen att gå varm på radio nu i vår och sommar.

Michael och Caisa Det hängde inte riktigt ihop, det kändes som att hon inte hängde med och det blev lite playback känsla över det hela. Jag rörde ihop henne med dansarna emellanåt till och med.

Anna..... hon må va hur duktig som helst men jag lackar ur över att nån som kommer med till det här spektaklet inte ser ut att ens bry sig. Hon gräver fram nåt ur garderoben som möjligen va halv ok på tidiga 90-talet, drar fingrarna genom håret och sen så är det bra. Nä för helvet sminka dig och sätt på dig riktiga kläder!!!

Jay-Jay ja va han hade där och göra vet jag inte. Han sa i nån intervju att han visste att han inte skulle komma nånvart och säkert sluta sist. Vilket han gjorde, men om du har den inställningen varför vill du ens vara med då??? Eller det kanske han inte ville, det var kanske nån annan som tycket att han skulle passa på och vara med.

Gina och Danny då. Jo men det var väl helt ok, Danny är ju lite krystad men det funkade och det brukar bli bättre. Första omgången känns ibland som en testomgång och med alla barnsjukdomar dom hade i dagens program så kan nästa lördag knappast bli sämre.


Hoppas ni hade en trevlig kväll. Vi hade det och vi har ätit så mycket grönsaker att vi står oss till nästa lördag :D

Puss och Kram

Inga kommentarer: