2006-12-28

MVC och Moster Mia på besök

Elric´s förmiddag var inte så där lysande, väldigt grinig och ledsen för i princip allt, han vaknade verkligen på fel sida imorse. När vi åkte in för att hämta moster Mia så vrålade han hela vägen, tur att det bara tar 10 min att köra.

Sen blev han så impad av tåget på stationen att han helt glömde bort att vara sur och arg + att Mia ju kom så på hemvägen sken han som en sol och "pratade" hela tiden och kastade slängpussar till ALLA bussar och lastbilar han såg.

Sen så hade Mia med sig julklappar, ett jättestort paket från morbror J och "moster" C, dom kan verkligen skämma bort syskonbarnen.

När han ringde tidigare i höstas och undrade över julklapp så sa jag att han kunde köpa nåt verktyg, typ en borr eller hammare eller nåt sånt. Vad gör han då? Jo han köper en verktygsbänk med dryga 20 verktyg!
Jätteläcker och Ellis blev ju eld och lågor och har spenderat en stor del av eftermiddagen med att meka med alla grejor.

Sen fick han kläder också, 2 jättesöta pirat tröjor av Mia, långkallingar med döskallar av från moster E, gråa byxor med pirattröja (mycket pirater blev det) av mormor. TACK!

Sen fick jag och gubben lite julklappar oxå, jag fick ett jättefint systerhalsband av Mia + Magikologiboken. Av mamma fick jag en Lushtvål som ska verka euforiskt tror jag det var, man skulle iallfall bli glad av den, mascara och ögonskugga, en söt tomte, the och lite godis, dom sista 3 var även till gubben som förutom det fick tjocksockar och en skön Lushtvål och en häftig skiva som hette Röster från Vikingatiden.

TACK SÖTA MAMMA/SVÄRMOR FÖR FINA JULKLAPPEN :D

Och så skriver jag ett tack härifrån till Cilla från Roger, han bara älskade sin julklapp :D

Och fast han ännu är i magen så fick lillebror en julklapp också, en jättesöt ljusgrön filt med döskallar på :D som jag har spanat på länge men tyckte dom va för dyra men mamma och Mia hade hittat den i Lule och köpt den. TACK :D


Iallfall efter lite lunch och en timmes powernapp för prinsen så begav vi oss till MVC för koll av mamma och lillebror, prinsen underhöll moster i väntrummet under tiden och hann oxå med det högst trevliga nöjet att bajsa en riktig stinkbomb, och inte hade vi med oss extra blöjor heller för han brukar ju inte bajsa på eftermiddagarna men idag var han snäll och gjorde ett undantag ;)

Med mamma var allt bra förutom att HB:t hade sjunkit från jättefina 140 till usla 118!
Inte bra och BM undrade om jag kände mig väldigt trött? Nja inte väldigt men jag somnar ju om jag lägger ner skallen men det kan ju lika gärna bero på vädret och på att Ellis är uppe tidigt ibland och att jag är en sucker på att vara upp sent som gatan fast jag egentligen borde gå och sova flera timmar tidigare.
Dock är jag ju rätt blek av mig, vilket jag brukar bli på vintern men nu kanske lite väl extremt, så nu blir det till att käka järntabletter och mer järnmat.

Vikten var bra, har än bara gått upp drygt 6 kg så jag hoppas verkligen att jag inte hinner upp i dom 25 kg som jag gick upp med Ellis, det var inte skoj på slutet :(

Blodtryck och socker var oxå jättefina, 120/70 och normalt på sockret.

Sen mätte hon magen, egentligen är det för tidigt men hon ville mäta ändå och SF måttet landade på fina 22 cm, alldeles perfekt även om den ännu är för liten för att kunna skrivas in på en kurva.

Sen dom underbara små hjärtljuden, 150 fina slag som ekade genom rummet :D ,
dock var det inte så roligt att bli tryckt på så han smet efter bara en liten stund men vi hann ändå höra han.

Sen pratade vi lite allmänt om hur det är och hur jag mår, sa som det var att jag varit tvungen att höja medicinen för att få upp lyset hemma, vill kunna se fram emot lillebror och inte bara tycka det kommer att bli jobbigt.
Vill orka med Ellis, mig själv och R, vilket jag inte gjort på ett tag, har bara orkat med Ellis, vilket ju naturligtvis är viktigast men även jag och R är ju viktiga, mår familjen bra så flyter det ju på lättare här hemma.

Hon tyckte absolut att jag gjorde rätt i att höja dosen och påpekad än en gång det som jag vet att det inte är någon fara men jag tycker ändå att det känns jobbigt men nu ska jag verkligen försöka släppa det, för mår jag bra så mår lillebror bra också. Ska verkligen försöka njuta dom sista månaderna för snart är det faktiskt januari och då är det bara 3 månader kvar!

Efter MVC åkte vi och handlade tacos till middagen och sen hem och stoppa in prinsen i duschen för sanering och sen så har eftermiddagen och kvällen rullat på.

Spelat Wii, lekt med Ellis, läst böcker med Ellis, busat med Ellis, lagat och ätit middag, kollat småbebisarna som mår toppen och är över 1 vecka idag, gosat med boyzen ( R gjorde det), gjort kväll för Ellis och bråkat med han i sängen, han ville verkligen inte sova så imorron ska vi prova att han bara får sova 1 timme på dan och sen vara uppe till kl 21 om han inte visar att han är trött, nu skrek han sig i princip till sömns och det känns inte bra.

Sen tänkte jag köpa en Bobbo och Gnuttarna gardin på tradera men den skenade iväg mot 200 och det är den inte värd, ska hålla utkik om det dyker upp någon mera.

Nu är klockan åter alldeles för mycket så nu säger jag gonatt :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligen fin blogg!!!
Nu kan jag ha lite koll på er oxå
(skämt åsido). Roligt att se hur ni har det. Har märkt att du varit
trött å med så lite järn blir det tungt å segt. Broccoli, spenat å
blod rekomenderas :)) och glöm inte att knapra morötter. Kram till allihop från mamma/mormor/svärmor