2007-10-06

Lördag

Dagen började tidigt som attan även idag. Kl 5.30 var miniPersson upp för tankning och sen tyckte han det var ytterst onödigt att somna om. Storebror gjorde oss sällskap strax före kl 6, shit va jag är trött! ögonen går i kors nästan och när Tyr slocknade vid 7.30 hade jag go lust att väcka upp pappa men lät han sova idag, blir det likadant imorrn får han dock gå upp istället.

När pappan kom upp vid 8.30 så fixade han iordning lunchen på en gång så det var gjort, smarrig grön curry gryta med kyckling blev det för oss och pannkakor till Elric och Dillkött och Potatis åt Tyr. Mycket go gryta som var en aning stark men som gick riktigt bra att äta ändå.

Efter lunch blev det bullbakning,soppaätande,vilostund,högsång,fika med farfars, nåt som skulle likna middag, mer soppa, ersättning, gos och bus och just nu så har Tyr äntligen däckat. Han har haft en kramdag och sovit småsnuttar på 10-20 min hela dan, fick han och sova 1 timme på em för att jag la mig brevid han och höll han hårt hela tiden, vilket jag mer än gärna gör, finns inget mysigare än ligga brevid den lilla lilla kroppen och bara snusa :D

Blev lite mer kramning men nu verkar han sova, ska lägga Elric om en liten stund och sen hoppas jag på en lugn kväll med mannen.


Inga kommentarer: