2012-01-14

just another day in paradise...


Veronapizza. till lunch. massor av fårost. och den där kryddan som jag inte tycker om men ändå glömmer att ta bort. mammagrisen vägrade äta pizza. blodpudding vrålade han så det tjongade i rutorna i köket. jag slicade pizzor åt oss andra och älsklingen stekte blodpudding.
mmmm gott sa han efter varje lass med blodpudding som stoppades in i munnen. han är speciell den där minigrodan våran och läskigt humör har han också. han är spelberoende också. av min iphone.så nu är han hos farmor i avvänjningssyfte. kommer att gå finemang tills han kommer hem igen imorrn eftermiddag.

efter farmor hämtat det beroende barnet så dukade vi fram tacos. vilket säkert halva svergie också har gjort. kul för dom.typ.
vi äter det högst en gång i månaden om ens det. inte som alla dom andra svenssorna som måste göra det tvångsmässigt varje fredag.

stora fina grodan har varit hos farmor sen igår. hos pysselfarmor. dom har sytt korstygn. han är bättre alla redan än vad jag var när var typ 20. dom har skrivit. räknat. modellerat och tusen andra små pyssel. simmade tusen meter igår också. nä skoja bara. han är duktigt även på det men inte simmar han tusen meter. än. snart säkert men inte än.

han brås på dig sa jag och tittade på älsklingen och sen skrattade vi så vi nästan trillade ner från stolen.mammagrisen och mellangrodan är mina. så klockrent mig. med humör. utseende. allt. medans storgrodan så klockrent är älsklingen. inte bara utseende utan mycket i humöret också.

nu spelar dom Zelda med M och käkar godis.popcorn.chips och vatten. Snart blir det lite kvällsyoghurt. om det rymms. och sen film i våran säng.

själv ska jag koka mig själv i badkaret så man kanske kanske får upp värmen.

Inga kommentarer: