2014-03-31

Det var mig en väldigt lång måndag

#2

Jahopp. Nån här som tror att vi klev upp kl 06.00 imorse?

Räck upp en hand? Någon?

Inte. Nä men ni har så rätt så.

6.30 slappade jag till mig själv och tvingade mig att kliva upp.

Dom två minsta grodorna sover nere hos oss och låg och snarkade ikapp i T´s säng.

Hann gå upp, kissa och göra i ordning frukost och sen gå ner och VÄCKA DOM!!!

Det kommer säkerligen inte att upprepas igen på ett par år...

Efter lite småstress så var vi faktisk på dagis 7.40 och lämnade lillebror och sen iväg vidare till skolsköterskan med T.

Lite orolig blev han eftersom hon sitter på högstadiet och jag inte haft möjlighet att gå förbi där med honom så han visste inte riktigt var hon var men när vi väl kom in så gick det bra.

Han svarade på dom flesta frågorna och han verkar trivas bra i skolan, vilket jag visste, han älskar ju skolan och kompisarna och fröknarna. Men kraven ökar, det märks för han är ofantligt trött på eftermiddagen då han kommer hem.

Han vägde 23,9 kg och var 123,5 cm lång. Stora killen våran <3 p="">
Efter jag lämnat honom i skolan så åkte jag hem och fick ågren.

Huset såg ut som en bomb efter helgen och tvätten hade smitit ända ut i hallen.

Så åka på praktiken eller städa?

Det blev städa. Och dåligt samvete. Och jag känner så väl igen det här mönstret som jag har så jäkla svårt att bryta.

Om 2 veckor tar praktiken slut och då börjar jag redan nu att backa undan, är sjuk, är hemma, allt för att det ska bli lättare att sluta sen.

Mitt i städruschen ringde dessutom AF. Och ja herregud. Jag vet inte vad jag ska säga. Hon visste inte mycket och hela tiden vad tycker du ska vi göra si ska vi göra så ska vi bla bla bla bla.

Efter mycket velande så kom hon i alla fall fram till att vi kanske skulle ses ( You think!!) så på onsdag kl 14 ska jag träffa henne och samtalet med henne gjorde mig grinfärdig så jag tar med mig Roger på onsdag.

Efter en snabb lunch bytte jag om och tog bussen till stan, unnade mig en lyxshake på MAX innan jag gick på uppföljningsmötet med föräldragruppen.

Det var intressant men som vanligt så känner jag efteråt att jag emellanåt har dålig impulskontroll och att jag kanske inte alltid hinner tänka efter innan jag öppnar munnen. Bra eller dåligt det vet man jag inte riktigt. Idag kändes det dåligt för jag mår dåligt när jag kommer hem och tänker " vafan sa jag så där för, dom måste ju tycka jag är helt jäkla bäng!"

Kl 16.40 tog mötet slut, Mia hämtade mig i stan och sen åkte vi och hämtade ungarna, slängde i oss mat och sen ner till tennishallen på träning. Killarna skötte sig superduperbra och träningen gick också superduperbra. På onsdag är det sista träningen och nästa måndag har vi avslutning på just Fit Campen men sen kommer träningen att fortsätt i Fitclub och det är typ samma sak.

Hemma igen kl 19 och alla skittrötta och gnällig. Inte ett dugg konstigt, det har varit en jättelång dag för samtliga. Så kvällsfika och sen mys i våran säng tills dom alla började snarka.

Så nu sitter jag här, skriver det här och pimplar te och kollar med ett öga på Förhäxad, inne på säsong 3 och det är jättekul att se den igen, följde den då den gick på tv way back in the old days.

Hoppas eran måndag varit bra.

// Hannah



Inga kommentarer: