2014-03-30

Slö söndag?

Var det nåt sånt jag skrev imorse??

Pizzan tog nästan 2 timmar att få hem!!! Alla va jättehungriga och griniga och kastade sig över maten som INTE var god :(((

Fy fan va besviken jag blev. Osten smakade som nåt gammalt härsket och det var som ett slem över hela pizzan.

Det blir ett stor fett minus till pizzerian idag som i vanliga fall brukar vara jättebra!

Efter den ytterst slemmiga och inte speciellt mättande lunchen så tog jag T med mig och gick bort till Willys för att hämta hem Z. 

En typisk T grej innan vi åkte. Jag pratade med farmor och sa att jag inte skulle cykla då jag ville ha koll på Z. När jag lagt på kom T och gormade om att han inte  orkade gå och de är så jobbigt.
Jag sa då att han kunde cykla varpå han svarade att du sa att jag inte skulle cykla. Nej sade jag, jag sa att JAG inte skulle cykla, du får cykla. 
Nu höll det på att braka ihop så jag tittade honom i ögonen och sa " Tyr ska cykla (tecknade cyckel) mamma ska gå"

Och då förstod han och låsningen uteblev. 

Det där är nåt som vi måste jobba hårdare med och komma ihåg att vara övertydliga med namn och kanske tecken också. 

När vi gick hem från Willys så var han jätteduktig och cyklade sakta brevid lillebror och uppmuntrade honom med hejarop hela vägen hem :)

Väl hemma satta jag om blomman på bron och sen röjde jag undan i klädkammaren och dammsög av golvet.

Nu är det mattime och sen godnatt om ungarna går med på att lägga sig en timme för tidligt i deras värld :)

Hur har sin söndag varit?


  Bättre än halvissen torr ljung. 





Inga kommentarer: