2014-03-30

På dagen sover bara bebisar och farfar


Imorgon bör och ska alla kliva upp kl 06.00. Det inkluderar alltså även den väldigt sega mamman i huset.

T ska vara hos skolsyster 08.00 och innan dess ska lillebror ha hunnits lämnas på dagis. 

Så då tycker ju jag då att man ska gå och lägga sig i tid, helst den vanliga tiden 19.30-20.00.

Fast då var det ju det här med sommartiden. 

Det är ju ljust ute. 

Ljust = dag det vet ju alla.

Och då dom enda som sover på dagen är bebisar och farfar så kan således mina barn som varken är bebisar ( låt mig ifrågasätta det helt tyst ) eller en farfar så kan dom ju inte gå och lägga sig eftersom 19.30 i fredags var rätt mörk medans 19.30 idag eg är 18.30 och därmed betydligt ljusare. 

Så nu tittar dom på Zig & Sharko och inväntar mörkret ( eller John Blunds sovpulver som mamman fräckt hällde i mjölken även till barnet som eg inte behöver sovmedicin, och innan jag får skit för det så är det Melatonin, googla på det) 

Nu kom dock Z och upplyste mig om att han tycker det är tillräckligt mörkt för att kunna sova så då är det nog bäst att passa på innan han kommer på andra tankar. 


       Godnatt från Zedd <3








Inga kommentarer: