2014-03-29

Vem var det nu som var längst i den här familjen


Äldsta sonen som når mig till axlarna ber mig komma in i köket och hjälpa han med en sak.

Han vill ha en vattenflaska. 

Jag tittar frågande på honom och han pekar längst upp i köksskåpet.

Det som är så högt upp att man lätt får svindel om man tittar ner när man är där uppe och klättrar.

Det finns ju en anledning till att Roger gömmer sitt godis där uppe om man säger så.

Så jag tittar på sonen igen och frågar honom.

"Hur tänkte du vännen? Sist jag kollade så är din pappa, som ligger i vardagsrummet i runda slängar 40 cm längre än mig. Han behöver ingen stege för att nå dit upp!"

"Men du är bättre på att klättra"

Jag är en sucker för fjäsk tänker jag sedan när jag står på köksbänken och får svindel. 

         Där uppe vid taket. 
   Precis vid kanten av himlen.


Inga kommentarer: