2010-02-19

Snö i sinne!!

Jag gillar snö, vill ha det vitt ute när det ändå är så mörkt och det är ju kul för killarna att det är snö så dom kan skotta, åka pulka och klättra i snöhögar.

Men... när det känns som om det i princip har snöat oavbrutet sen mitten av december så börjar till och med jag bli lite less. Det är ena ofantliga snöhögar vi har hör på området och när man tittar på dom så undrar man var ska allt vatten ta vägen den dagen det börjar tina??

Idag har det snöat precis hela dagen, började någon gång i natt och hålller ännu på, snön på förrådstaket uppgår nog lugnt till 1 meter och tack och lov så har vi hunnit skotta av altantaket. Visserligen är det puderlätt snö men sjunker det ihop och plattas till så blir det bra tungt.

Idag har Ellis varit på Kyrkis, vilket var en pärs för stackars L som var själv ledare idag för alla killarna hade varit extremt dövörade och bråkiga. Och Elric har fortsatt kaxigheten här hemma på eftermiddagen innan han åkte till farmor eftersom dom skulle gå och bada idag.

Medan dom var på kyrkis så var vi mammor hem till M och fikade och skvallrade bort 1 1/2 timme. Jätteskönt och väldigt skönt socialt för mig som inte träffar så mycket folk.

Väl hemma igen så blev det lunch och så lite slöning i soffan innan Roger åkte med Elric.
Och jag och killarna gick upp och Tyr hjälpte mig vika in tvätten :D

När han kom hem blev det mellis och då slocknade Tyr i soffan så medan han sov så stoppade vi ner mini i badkaret och så passde vi på att färga mitt hår som har haft en utväxt bred som en motorväg så nu ser man ut som folk i skallen igen.

Och när jag och Zedd satt där och plockade med badankorna slog det mig. Jäklar, vi skulle ju ta grisspruta nr 2 på Zedd kl 14.45! Skit också men får ringa M på måndag och förklara och få en ny tid.

Nu strejkar armarna så god natt och sov så sött

kram och puss

1 kommentar:

Anonym sa...

ja när ska det sluta snöa! det kan man undra, kram mamma