2010-02-14

svart sopsäck och vita indianmockasiner

Delfinal 2 i Melodifestivalen gick av stapeln i det nya flashbygget Göransson Arena i Sandviken och det är alltid skoj när dom är på hemmaplan.

Helt rätt artister gick vidare och till andra chansen, jag kunde tänka Hanna Lindberg istället för Pauline eller Kalle men jag är ändå nöjd med att dårarna inte hade en chans.

Sopsäcksdamen aka Anna Maria Espinosa var så deprimerad att hon tydligen va tvungen att ha på sig en sopsäck och ett foliehalsband och jag började nästan grina av deprimerad trötthet när hon sjungit en textrad!! Innan hon var klar va koman snudd på ett faktum.

Och sen dom dära egoistiska dårarna efteråt. Highlights har jag i sig inget emot, jag gillar ju inte direkt dansband men dom kan ju sjunga och är ju etablerade.

Men sen så kom då herr och fru "vi har minsann flyttat till tjottahejtii men det va inte så kul för ingen känner igen oss därnere och dom har nog glömt bort oss här hemma i svergie "
Vad ska vi hitta på??

Jo men jag vet vi skriver en konstig låt och skickar in till Melodifestivalen. Sagt och gjort och så ojsan hoppsan vi fick visst va med (i brist på annat eller??) och då slår kontrollbehovet till big time för då bildar vi en grupp med våra namn och så står vi vid varsinn mikrofon och ser helgalna ut med vita indianmockasiner på fossingarna.
Jo men nu vet ju vi vilka ni är så nu kan ni lugnt åka tillbaka till vars det nu var ni kom ifrån.

Sen var det ju Balkanrapparna som i år hade lyckats få med sig Dogge, men sorry, det hjälpte icket. Lika hemsk som Kebabpizzan i fjol så jag hoppas att dom ger upp nu och inte återkommer nästa år men något ännu värre.

I övrigt så tycker jag att det var rätt ok även om miss Hanna Lindblad kanske var lite väl mycket Lady Gaga/Madonna så var låten i sig faktiskt riktigt bra och vi hade rätt roligt åt att komma underfund med om dom där två kostymklädda dansarna med långa hästsvansar var killar eller ej, slutsatsen var att det var dom nog, alltså killar, med tanke på hur extremt mycket kläder dom hade jämfört med resten av gänget.

Andreas är ju Andreas så där behövs det inte sägas så mycket mer :D och Erik var jätteduktig och låten bra så det var jättekul att han kom till globen på en gång. Pauline är ju så cool med sin röst och Kalle är Kalle så jag är på det hela nöjd med delfinal 2 av Melodifestivalen 2010.


Vad tyckte ni???

Inga kommentarer: