2011-03-14

Fotmuskler??

Lyssnar på R och E som diskuterar lite allt möjligt i vardagsrummet. Jag säger åt E att han ska sluta prata och lägga sig ner och försöka sova istället.

R : Du hör ju, det är bäst att göra som mamma sägar
H (jag då) : Det är iallafall lugnast!
R : Absolut annars blir mamma arg vet du och då vet man aldrig vad som kan hända
E : Nä det vet man inte. Men du har mer muskler iallafall!
R : Ja det har jag

Blir tyst en stund

E : Fast jag tror mamma har mer fotmuskler, det är därför soffbordet ligger på altan.
R : mmmm kan så vara, man vet aldrig med mamma.

Fotmuskler har jag aldrig hört talas om men tydligen har jag mycket såna :D

Han är rätt fundersam den unge herrn nuför tiden. Häromkvällen hade vi en diskussion om att vem som bestämmer här hemma och eftersom han var i köket med mig så ansåg ju jag då att det var jag som bestämde och absolut inte han.

Varpå han då tyckte att " vi då lika gärna kan sälja pappa, om det nu ändå bara är du som bestämer!" :D

Jag kom aldrig riktig underfund med hur pappan kom in i det hela men förklarade att det alltid är mamma OCH pappa som bestämer om vi är hemma bägge två. Annars är det den av oss som är hemma som bestämmer.

1 kommentar:

Mia sa...

Hahahaha :D