2011-03-03

Dagen idag har varit en väldigt lång dag

Och vilken dag det vart!

Började eg igår kväll då alla ungar var totalt överspeedade så för att få dom att varva ner tog vi ett gemensamt bad. Busa och härja och allt tipptopp :D Fixa mitt hår också när vi ändå höll på.

Men när R ska spola av E så ser han det vi fasat för. Hela rumpan på E är prickig, en snabb koll visar också prickar i huvudet och på magen. Så välkommen Herr Vattkoppa.

Dock somnade han och T sen i soffan utan några större problem och det kliade inte nåt under natten utan han har sovit lugnt.

Imorse var prickarna ännu fler men ännu inget kliande, inte heller någon feber men lite värk och ont i kroppen och ingen lust att äta nåt. Totalt idag har han nog bara fått i sig lite yoghurt och ett korvbröd med mos, nåt glas med nyponsoppa har det nog också slunkigt i.

T och Z har varit på dagis som vanligt, farfar va snäll och skjutsade dit oss och farmor var hemma med E under tiden.

T:s avdelning hade packat kärran klar när vi kom och dom gick sen iväg till Sippan där dom åkte pulka och madrass hela förmiddagen och älskade T som inte är så förtjust i såna snabba påhitt och lite sådär för att vara ute hade gnidit på som bara den, upp och ner för backen i dryga 2 timmar och sen gått både dit och hem och väl tillbaka på dagis slukades lunchen snabbt och sen ut igen! Så han har i princip varit ute hela dagen och det var jätteroligt att höra att han haft en en sån toppendag :D

Z tror jag faktiskt mest varit inne, lite trist med tanke på vädret som verkligen var riktigt våraktigt idag, men hoppas på lika bra imorrn och att han då får va ute, annars får jag hoppas att farmor kan va ute med han en stund efter dagis.

E och jag var ner till Luddeskolan och åkte kana i lite olika snöhögar, blöta blev vi men roligt va det. Han har ingen feber än så därför tyckte jag han kunde få göra av med lite energie men nog märktes det att han inte var riktigt kry för han blev trött fort.

Själv har jag mest flängt omkring idag. Packat, städat, spelat spel med E, packat lite till, kastat i mig en halv risifrutti, städat, upp på köpis och på en dryg timme lyckade hitta både nya stövlar, en kofta och ett par tights va inte illa pinkat för att vara mig, men å andra sidan ringde jag också ett samtal till min modeguru som satt och skakade rumpa precis på väg över gränsen just då :D

Hämtade T & Z, skjuts hem av farfar, lite ditt och datt hemma med farmor som va hos E.

Sen sa jag hej då till mitt minsta lilla grodtroll som följde farmor hem eftersom det blir enklast så imorgon bitti. Men huvua va långt det är till måndag känns det som. Saknar han alla redan och vet att det kommer att kännas likadant imorgon när jag ska säga hej då till E också.

Har pratat med E om att vi åker bort just nu när han fått vattkoppor men han säger att det är lugnt och att det går bra med farmor också men jag har fått han att lova att ringa om det är nåt eller om han får ont och är ledsen så ska han ringa på en gång så kan vi iallafall prata lite.

Nu är klockan på tok för mycket så nu måste jag försöka sova ett par timmar, blir säkert sova ner till Arlanda också om jag känner mig själv rätt :D

Nåt inlägg från norrland kommer säkerligen också att hinnas med.

Kram & Puss

Inga kommentarer: