2011-03-21

Tröttmössa

Z har haft en jobbig natt. Kliat och gjort ont på hela lilla kroppen. Tycker så synd om honom men vad ska man göra. Jag har lindrat så gott jag kunnat och han somnade tillslut men har små gnytt och varit orolig hela natten. Han har nog åkt dit värst att allihopa så det där med att det blir lindrigare när dom är små köper jag inte riktigt eftersom E klarade sig bästa, T mittemellan och Z värst.

Ingen utgång idag, är mulet och grått och blåser så vi har hållit oss inne, myst, spelat tvspel, kollat på tv och just nu sover Z i vagnen, blev helt speedad då jag lyckades lura i han Tavegyl med hjälp av vällingen och en alvedon på det. Sprang bara runt i vardagsrummet och tjöt, så då plockade jag ihop han och stoppade ner han i vagnen där han slocknade på 2 röda!!

T och R spelar Indiana Jones och själv hinkar jag kaffe för att inte somna på jobbet i natt ;D

Ska fixa iordning middan och sen röra mig mot jobbet, hoppas det blir en lugn kväll både där och hemma. E är hos farmor, ev skulle dom gå och bada men han bli iallafall kvar där eftersom T och Z ska vara hemma imorrn och R börjar kl 8 så är det lugnast så för mig. Få se om farmor kommer hit en sväng imorronbitti och är med killarna så jag får sova lite extra, kanske inte behövs men om Z är uppe och stökar när jag kommer hem så tar jag han så får R sova eftersom han ska iväg kl 7.30.

Har förresten köpt E´s cykel idag :D ska fixa T´s nästa vecka och sen blir det bara nåt litet extra, lutar åt lego av nåt slag för dom ska ju få sina små "jåttor" som T säger, gerbiler är det väl annars, tror jag, eller vi har inte riktigt bestämt vad än, men E är helt på det klara med att han måste hjälpa oss att sköta om dom ( ja T också naturligtvis men i lite mindre bemärkelse eftersom han ju bara är 4)

Inga kommentarer: