2011-03-19

Vattkoppsunge nr 3

har vi nu här hemma. Z åkte dit, precis som vi misstänkt, igår eftermiddag.
Än har han inte haft allt för stora besvär men har varit lite extra gnällig och trött.
R fick inte i han tavegylen ikväll trots att det verkade som att det kliades rejält, R smetade istället in ungen i massor med kylsbalsam och tydligen räckte det för han somnade utan större problem. Han hade precis somnat när jag klev innanför dörren strax före 22.

Har jobbat 13-21 och det har gått bra, helt ok faktiskt men jag har tappat all lust, all glädje till jobb. Jag går till jobbet för att ekonomin inte tillåter något annat. Och varje morgon när jag vaknar önskar jag att telefonen ska ringa och att det ska vara från något av alla dom ställen jag sökt jobb på.

Hoppas på vårväder imorron också. Då tror jag det blir en lång skön promenad till farfars för att hämta hem koppunge nr 2.

Vi hade rådslag igår och kom fram till att det nog inte är en bra idé att ha 2 små koppungar, som även utan koppor och ont i kroppen, inte riktigt är på samma våglängd.

Och att då vara hemma själv med dom och med en storebror som också behöver få synas och hörs kan nog medföra en allvarlig hälsorisk ( psykiska problem i form av tomt stirrande framför sig, nynnandes samma trudelutt om och om igen, ev gungande fram och tillbaka också)

Nu blev jag vansinnigt trött så jag tror nog att jag ska gå upp och krama kudden ett tag och så hoppas jag att natten blir lugn.

Inga kommentarer: