2011-03-14

Sjuk liten kille


Stackars lilla T hjärtat vårat. Inte nog med ett näst intill krossa litet finger, som dessutom visade sig även inkludera långfingret efter en närmare koll. Magmedicinen som han äter gav han den roliga biverkningen nässelfeber. Varm som en kamin i natt, imorse visade tempen 38.6. Stoppade i han alvedon och packade ner han i soffan.

När E kom upp så fick han frukost och sen gick vi till dagis när R kom hem från jobbet. Var förbi HC och lämnade lite blod ( efter typ 2 påminnelser och ordet SNARAST!!! skrivet med fet röd stil på sista :) )

När jag kom hem igen så var han lite piggare, satt på golvet och lekte. Så jag tog lite kaffe och satte med mig vid datorn. Han kom och ville kolla va jag gjorde och då såg jag att han var rödflammig på hela ryggen. En snabb koll visade också att det var flammigt på magen och benen så då antog jag att febern berode på det. Annan biverkning verkar vara att herrn totalt tappat aptiten alt mår illa men det har han då inte sagt något om så jag tror mer på aptitförlust.

Till frukost blev det efter mycket trugande 1/2 digestive, lunchen bestod av 3 tunna stekta korvskivor, mellis 1/2 rån och 1/2 festis, middag 1/2 pizzaslice och kvällis 1/2 banan och 2 små klunkar yoghurt. Det där kan han i vanliga fall äta till frukost ;D

R hade möte 13.30 och eftersom det var riktigt vårväder ute och febern droppat till 37.5 och jag hade båda vagnarna hos farfars beslutade jag mig för att ta med T och åka till farfars, dricka en snabb kopp kaffe, hämta huliganerna på dagis, och sen gå hem i sällskap med farmor körandes den ena vagnen och jag den andra. Funkade klockrent och han var så glad att få komma ut lite, skadar aldrig med lite frisk luft.

Stöka på här hemma till R kom med pizza vid 17. Käkade och röjde undan. Fixade alla jobbansökningar som ska läggas på lådan imorrn. Z jättetrött och grinig till tusen så jag mutade med lite målning, som ju totalt spårade ut! Dom målade på allt annat än pappret så jag fick släpp efter 20 min och då blev det kvällstoa och sen Alvin och Gänget 2 i våran säng.

20.15 tuppade Z, 20.45 sov T och 21.30 blev det tyst inne i soffan :D

Få se om R vill spela eller om det blir film, hungrig som en varg så nu blir det iallfall fika.

2 kommentarer:

Isa sa...

Fy stackars Tyr! Silas pratar om honom ibland och vill ofta "se Tyr på datorn". Han lämnade intryck på lilla kusinen:) Hoppas att han snart blir bättre.

Hannah sa...

Tack Isa :D Och Silas gjorde också intyck. Han är mycket noga med att tala om för alla att monstertrucken har han minsann fått från "ilas" och att han och Silas busade så han klämde lillfingret i dörren och viktigast av allt. Silas kissar på toan!! vilket vi är tacksamma för eftersom han blev så impad att han nu också gör det :D :D