2011-12-01

Dag 18: En speciell födelsedag


Jag har faktiskt svårt att komma på någon speciell. Alla mina födelsedagar tycker jag är speciella på sitt sätt. 


Men när jag var liten. Kalasen på terrassen. Jordgubbstårta och saft. Drösen av kusiner och Christina och Sarah. 


Sommaren när vi skulle åka till Gotland och jag fick presenterna dagen före, eller på morgonen innan vi skulle åka eftersom vi skulle var på Gotland då jag fyllde. Jag fick Mimmis dagbok då. En tjock röd bok om en tjej som heter Mimmi. Och röda klackskor? men jag kommer inte ihåg om jag fick dom när jag fyllde. Eller om jag fick dom senare. Eller om det ens var samma år. Men jag vet att det var året vi lånade fam Gardells farmors hus och jag bodde i dom där klackskorna.


Eller sommaren 2003 tror jag det var. När jag kom hem och fann en lapp från Roger att jag skulle lyssna på skivan som satt i. Bara sätta igång den. Och Per Gessles underbara låt som jag med mitt dåliga namnminne inte kommer ihåg vad den heter, började spelas och jag kände kärleken flöda ut i rummet.


Och sommaren 2004. Dagen före jag fyllde år visade teststickan att jag skulle bli mamma. Dagen jag fyllde år var bara fyllde med skräckblandad förtjusning och allmän förvirring. Och lycka. Och tårta.


Så så länge någon kommer ihåg att jag fyller år. Att jag funnits här ytterligare ett år. Visar att dom tycker om mig och är glada för att jag är här och blir ett år äldre. Då är jag nöjd. 

Inga kommentarer: