2011-12-02

Dag 19: Något jag ångrar.


Klart det finns saker man ångrar att man gjort. Eller inte gjort.

Jag ångrar att jag sommaren -94 eller om det var -95 inte åkte på ett Lotta läger i Skåne. Jag bangade ur och ringde och sa att jag brutit armen.

Jag ångrar så fruktansvärt att jag sårade en annan människa som jag egentligen tyckte om.

Jag ångrar att jag inte ringde till Elisabeth den där veckan. Om jag gjort det. Kanske hade det varit annorlunda, fast jag tror inte det ändå.

Jag ångrar att jag träffade finnen. Att jag gick tillbaka också.

Jag ångrar mycket. Men man kan inte heller haka upp sig på det som gått fel. Det man gjort fel.

För gjort är gjort och hur mycket jag skulle vilja ändra vissa saker kan man inte göra det. Man får bita i det sura äpplet helt enkelt och hoppas att man blir klokare av misstaget man gjort.

Inga kommentarer: