2011-12-24

Julafton 2011


Började lovande med sovmorgon till kl 8. Sen insåg vi att anledning till att dom sov så länge var att dom inte var så där jättepigga och inte jag heller. Efter en snabb dusch så tog jag tempen innan jag skulle äta frukost och jisses, den visade på 38.6!!! Jag brukar bli väldigt dålig vid den tempen men nu tog jag alvedon och ipren och drog på mig lite extrakläder och sen bet jag ihop.

Hade en liten utdelning på morgonen eftersom vi har det som tradition. Då har dom nåt att pyssla med resten av dan. Även om rastlösheten gör sig påmind också genom diverse fighter :D
Men T var inte alls i form, ville inte äta frukost eftersom han mådde illa och sen när vi skulle öppna julklapparna dom fått så öppnade han EN!! julklapp, en liten Ben 10 bil som han sen låg och höll i handen. Dom andra orkade han inte och vi var nästan inne på att ställa in middagen.

Efter nån timme så hör jag hur han hämtar hinken från toan för han mår så illa!!!! Shit, tog ett glas cola och gick in till han och frågade om han ville dricka något. Han svepte näsat glaset och sen tog det 20 min och så hade vi en piggelin kille som flög helikopter med brorsan, byggde ihop sitt playmobilskepp och var i princip som sig själv, men nån mat har han knappt ätit idag och hes är han också så helt kry är han inte. Och inte nån annan i familjen heller, kryast är nog faktiskt Roger :D

Jag är lite lur på om han har nåt åt migränhållet, för han hade jätteont i huvudet i morse och fast han fick alvedon så hjälpte det inte.

Vid 11.30 tog jag och Zedd en powernapp i soffan till drygt kl 13. Sen blev det en minilunch och så fixning av lite ditt och datt. Kl 16 damp Farfars och Bosse och Vega in.

Käkade i en dryg timme. Massa av gott hade vi fixat, eller framför allt Roger, som gjort köttbullar, gräddstuvad kål, polkaknäck, bregottgott kakor, mimosa sallad och en massa av annat gott.

Roger röjde undan och dom andra lekte med leksakerna från i morse, i synnerhet helikopter :D som till och med moster Vega provkörde :D

Sen kl 18 så ringde det på dörren!!!

Ungarna blev helt tokiga men sen när dom lugnat sig så gick dom utan problem fram och hämtade sina paket och la dom i en fin hög och sen när tomten var klar så fick han en jättestor kram av allihopa :D

Alla var jättenöjda med sina klappar och dagen har i det stora varit jättebra.



Granen igår kväll


Öppnar julklapparna i morse


Finaste E med tror jag skatespel från 
Roger


Så här pigg var T.
Han öppnade som sagt Ben 10 bilen.
Sen låg/satt han så här tills vi öppnat
hans andra paket sen låg han bara och tomglodde!


Z´s lilla hög med klappar


En mycket piggare T, Farfar och Bosse


Z testar E´s operationsspel


Roger och Vega


Tomten med massor av klappar!!


Andra julklappssvängen.
E och Bosse.


Farfar, T, Z och Farmor


Farmor, Z , T, Farfar.
Z tog god tid på sig och drog
loss en liten pappersbit, sen gick han
och slängde den och så en bit till. :D


Några av Z´s julklappar


Brandman T och farfar och E


E med lite julklappar.
Branbilen är T´s


Z´s traktor


Z provar T´s brandbil


Z´s lilla minitimmerbil


E´s bakugan drake grej :D


Den här blev E själaglad för :D


Tre i rad spel fick E av farfars.


Z i sängen, käkandes djungelvrål som han snott
från pappans sänglåda.
Och helt inne i Smurfarnas värld :D



Inga kommentarer: