2014-04-17

Skärtorsdag med magont och huvudvärk


Zedd var varm som en kamin imorse och tempen höll sig rätt högt och efter en minifrukost som höll på att komma upp blev det en dubbeldos alvedon för att att vända illamående och huvudvärk. 

Tyr vaknade med rejält magont och ville inte äta något alls. Inget illamående eller ont in övrigt bara runt naveln och neråt.

Inte förvånad med tanke på hur han var igår men sånt magont ger mig magont för jag blir orolig för att han ska få tillbaka magsåret. 

Elric ville till fritids då dom hade bad så jag följde honom till skolan och sen hem och hämta Zedd som piggnat på sig något för att åka ner till dagis och titta på Påsktuppen och Påskkärringarna som skulle titta förbi på väg till Blåkulla och som han inte alls ville missa. 


När vi kom hem igen så blev det soffan medans Roger åkte och trängdes med massa folk på CG.

Tyrs magont eskalerade och han ville absolut inte äta något, han var väldigt tagen och slö och ledsen så efter att jag hämtat hem Elric så ringde jag HC och fick en tid hos läkarn. Han kollade sänka och feber och klämde lite men kunde inte direkt säga vad som var felet så det var bara att åka hem igen och blev det värre fick vi ringa jouren.

Men när vi kom hem vände det faktiskt, magontet la sig något och han fick i sig en glass och lite mellis. 

Mattias och Roger körde Trials Fusion så han la sig och kollade på dom medans jag började med middagen, våfflor :D

Och idag blev det dubbelsats, en laktos och glutenfri främst för Tyr och Roger och en vanlig för oss andra. Det var mest av ekonomiska skäl för vi andra skulle också kunna äta det, ingen större smakskillnad däremot så fick varken Roger eller Tyr ont i magen efteråt och det var ett stort plus.

Resten av kvällen blev lugn och nu ligger dom och kollar på Upp.

Hoppas ni haft en fin Skärtorsdag.

Puss och Kram

Inga kommentarer: