2011-08-20

Conan the Barbarian


Vet inte om jag hade några direkta förväntningar, hade bara läst lite om filmen och visste att Jason Momoa, Ron Perlman och Rose MacGowan skulle vara med.

Men eftersom det är en fantasyfilm så antog jag att jag skulle tycka om den, men det finns även dåliga fantasyfilmer, och fantasyfilmer som är dåligt gjorda.

Dock blev jag inte besviken. Conan var riktig bra :D

För mig fanns det lite av allt som jag vill att det ska finnas i en riktigt bra fantasyfilm.

En elak snubbe, hans elaka häxa, den sköna mön, en hjälte, häxdom, svärdsfighter, blod och död men också kärlek och att det goda segrar.

Den är jättebra filmad och i jättefina miljöer och filmen får 8 poäng av både mig och Roger.

Jason Momoa passade jättebra som Conan och det är nog en kille som vi kommer att få se mer av. Även om han redan har gjort en del hade jag aldrig hört ett sett han förrän han dök upp som Khal Drogo i Game Of Thrones.


Länk till imdb´s sida om Conan finns i inlägget nedan under Conan bilden.


Inga kommentarer: