2011-08-08

En liten Humla och en liten Mask


Har vi numera här hemma då killarna idag började om dagis efter sommarlovet.

Dom smygstartar lite lätt nu i två veckor innan allvaret drar igång den 22:a.

E börjar fritids imorgon. Han har ju inte varit dit sen i maj när dom hade inskolningen så jag ska vara en timme med honom där imorgon men jag tror inte det blir några problem.

Jag har inte mått bra idag. Konstig i kroppen, illamående och ont i magen av och till och efter jag hämtat grabbarna var det som om luften gick ur mig. Middagen fick jag kämpa i mig trots att det var köttbullar och potatis som ju alltid funkar.

Känns som om det är det händer nåt nytt, som frångår det jag är van vid så ballar kroppen ur.

Nu ska vi gå ifrån slappa sommarrutiner till det vanliga höstlunket. Inget ont i det men jag har ju hunnit vänja mig vid att göra typ ingenting.

Vilken gör mig minst sagt nervös för den 22:a. Vi ska upp tidigt, jag vet inte ett jota om skolan eller vilka vi är som ska gå kursen, osäker på bussen, osäker på precis allt.
Killarna har en lång dag på dagis och jag vet att vi kommer att vara slut hela högen innan vi är hemma och när vi är slut. Ja då gnäller vi, precis allihopa (alltså både jag och ungarna blir skitgnälliga!)

Och R jobbar, vilket gör att jag ska rodda allt själv på en dag då jag nog eg skulle behövt ett par timmar själv i lugn och ro för att smälta allt.

Men även om jag är nervös för det så vet jag också att när det verkligen gäller, när det kommer till kritan, när jag står där och egentligen mår apa. Så vet jag att det funkar. För att det måste funka.

Och sen när mina små älskade hjärtan har somnat.

Då kan jag sätta mig ner och grina om jag behöver. Ska ladda med onyttigheter iallafall så jag har nått att trösäta under tiden jag eventuellt bryter ihop. ;D :D

aja nog svallat om det, nu ska jag försöka få i mig lite fika och kolla film med älsklingen innan sängen kallar.

R jobbar imorrn och jag har ett par timmar själv mitt på dan då grabbsen är på dagis och fritids, vet inte om vi ska träffa nån på eftermiddagen annars blir vi bara hemma och softar.


Puss och kram Hannah

Inga kommentarer: