2011-08-23

Hade tänkt mig ett långt snajdig inspirerande inlägg om dan idag.
Men så kom jag hem och kände mig ungefär så här :

och efter middag och lite lek och lite annat diverse så blev det inte direkt bättre så dagen idag får bli en liten snabblista istället.

  1. 7.10 har jag vinkat av 3 glad och harmoniska grabbar på dagis och fritids :D Yeeehhaa för det.
  2. 7.30 strippar jag vid motorvägen men inte får jag nån skjuts för det inte ;D (seriöst så tog jag bara av mig vindbrallorna för det blev för varmt)
  3. 8.05 Smygdricker jag kaffe och mumsar chokladmuffins (frulle) i bussen medans jag lyssnar på disc 8 av Game of Thrones.
  4. 8.30 Pratar ett tag med älsklingen.
  5. 9.00 I klassrummet. Andninsövningar och lite annat smått och gott.
  6. 10.15 Psykosfika i resturangen (sorry men det här är min blogg och för mig kändes det så. så deal with it!!) eg var det tisdagsfika (kostar om du vill fika) med allmän info, eller om nån kände för att läsa en dikt eller bara prata så gick det också bra. Lite sång hann vi också med. 
  7. 10.20 Skickar ett panik sms till älsklingen. "det är 200 pers på en liten yta och jag vill hem!!"
  8. 10.40-11.20 Rundtur på skolan. I mina ögon så får dom som ska äta medhavd mat äta den i den sunkigaste byggnaden dom kunde hitta på hela området!!!'
  9. 11.25 Bildpresentation. Ta 2 bilder och berätta varför du valde just dom.                                          Jag storbölade till en ko. Och snyftade bara lite lätt till en lummig trädgård med två hängmattor i.
  10. 12-13 Lunch i den sunkiga byggnaden. Utan bestick. Clever. verkligen att missa den INFON!!!! så jag fick äta slemmiga pastafjärilar som jag fick fiska upp ur köttfärsåsen med fingrarna. Inte skoj!!!
  11. 13-14 Trygghetskontrakt. Vanligt hederligt bondförnuft med andra ord. Inte ha mobilen på, respektera varandra, tystnadsplikt osv.
  12. 14-15 Avslappningsövning. Jag höll på att somna på en stol. men det hade jag ju märkt. och alla andra också eftersom jag dels rammlat ner på AS och dels för att nog låtit rätt mycket.
  13. 15.30 Tack vare A så kliver jag innanför dörren 15.30 istället för 16.30. Tack
  14. 15.30-19.30 Kramas, pussas, gnälla, bråka, äta middag, leka i sandlådan, hoppa, spela, osv sen kvällis till Fånet Shaun, Dinotåget och nåt fehus med vingar. 
  15. 19.30-20 Godnatt till sötisarna
  16. 20.30-21 Promenad runt kvarteret
  17. 22.00 Korv och sockerkaka. Lite fanta och lite te.
  18. 23.00 Sova.
Tack för idag. Slut för idag.




Inga kommentarer: