2011-08-13

Dagen i bilder




Hångel/puts på gardinstången



Kände oss utstirrade när vi käkade middag!



Som bestod av köttbullar, potatis och lingonsylt.



God glass med oljiga fingrar efter kedjebryt



Varannan tugga av glassarna



Liten Mara spanar



E fixar iordning tjejernas matskål



Morgonritual.
Kaffe och Fejjan


Funderade på en hatt imorse.
men nja, tyckte fästanordningen var
i vassaste laget.



Förutom det vi pysslat med på bilderna så har jag efter ett smärre utbrott och ett allvarligt hot om att förpassa cykelskrället till en buske faktiskt fixat dit kedjan. helt på egen hand.

Bad barnen om ursäkt för att jag var så jättearg och skrek och gormade. Förklarade dock att jag var besviken på T som inte lyssnade på mig när jag snällt bad han inte hårdtrampa sin cykel just pga av att kedjan då kunde hoppa av.

Varit helt i onödan till ett jättesunkigt Biståndsgruppen. Oredigt. Stökigt. Massor av folk och ingen personal. ( eller jo, klart det fanns personal. någerst. i fikarummet kanske, man brukar ju se till dom men nu var det en förvirrad människa som vek kläder och en förvirrad människa ute med containrarna)

Fikat ett par timmar med trevliga Mia och barn. Z fick dessutom 2 fina dockor av I. 

Z gav i gengäld bort en liten hink med ett par bilar och en litet plastsvärd/kniv.

Skypat med systrar och mamma. LÄNGTAR. Jag vill också vara i Bodö. 


Så på det hela en helt ok dag. Foten känns bättre. Eller kändes bättre. Idag har jag ju inte kunnat vila riktigt som vanligt eftersom R jobbat men jag har försökt iallfall och jag får väl försöka ta igen det imorrn.











från the ipåånn by moi :D

Inga kommentarer: