2011-08-28

Total kaos.
Alla mina tankar står i varsin ringhörna och skriker åt varandra.
"DET ÄR JAG SOM ÄR VIKTIG, INTE DU!"
"GÖR DET HÄR NU, DET ANDRA KAN DU GÖRA SEN!"

Splittrad. Huvudvärk. Svettningar.
Ångest. Rastlöshet.
Klöst sönder fingrarna.

Vill lägga mig under täcket och sova.
Men.
Jag är ju mamma och idag är själv med
mina små killar.
Så jag håller mig på benen, kramar barnen.
Torkar tårarna på toaletten.
Bakar äppelpaj.
Ritar och kör bilar.
Går på toa och gråter lite till.

Gör middag. Packar väskorna för måndagen.
Och räknar timmarna tills mina små sover sött.
Då.
Då ska jag också sova.
Och hoppas på en vackrare och bättre morgondag.


2 kommentarer:

Isa sa...

Det lät väldigt väldigt jobbigt. Kramar från Piteå.

~Johanna~ sa...

Första ggn här, så första inlägg jag läser......

Undrar mest. får du inte hjälp av sjukvården för ditt mående?

Jag rasade fick både antidepp o samtal. Säga va man vill om ssri tabletter. Mig fick de övre ytan.