2011-07-24

HallonSaltkaka

Jag rastade barnen på eftermiddagen. Tvingade dom att använda sina små knubbiga ben och gå runt området.

Gick förbi ån och på ena sidan växer massor av vildhallon så där dök jag in på huvudet och plockade en rejäl hög med hallon.

(ett tillägg där, fick panik av äckliga svartmyror igår. där i vildhallonsnåren vill jag nu så här i efterhand inte tänka på vad som fanns där och vad som ev kröp omkring på mig. men just där och då ville jag bara väldigt väldigt gärna ha hallon)

Tror inte jag bar omkring dom i handen. Jag skickade T genom snårskogen och hämtade en hink på baksidan hos oss :D

Hittade ett jättemumsigt recept på en hallonkaka med smör. (= fet= gott= hannah gillar massor)

Så vi pysslade ihop kakan och när vi kom till smörbiten så skulle det skivas tunna skivor och lägga uppe på. Det var bara det att vi hade bara extrasaltat smör hemma. till popcornen.

har ju gjort allt. är jävligt sugen på kaka. smöret smälter ju så det kan väl inte bli så tokigt???

Slutresultatet såg gudomligt ut.

Smakomdöme : barnen "ååå kaka mamma!" tog en tugga och började grina. "inte äta mamma, tack å god " och sen gömde dom sig i vardagsrummet. (btw märker ni att jag har hövliga barn, dom tackar även för en kaka som smakar apa)

R: tittar ytterst skeptiskt på kakan. " en liiiiten bit" tar biten, biter försiktigt. grimaserar så pass att jag är rädd att ansiktsdragen ska fastna för gott. "nejdu, den där får du äta själv"

Hallonen surare än en citron med pms. och saltare än döda havet.

Jag är böjd att hålla med.

MEN och det är ett stort MEN. det är en kaka. och jag är väldigt sugen på kaka.

SÅ om man dränker den i vanlijsås så går den faktiskt äta. om man tuggar fort och sväljer ännu fortare.



//kommer.bombis.ha.ont.i.magen.i.natt.kakmonstret77

Inga kommentarer: