2011-07-30

Soft dag

Drog till farfars vid 11 för då var jag apless på drygot här brevid.

Snabb pannkakslunch och sen drog vi upp på köpis och släppte lös dom ett tag i lekparken.

In på IKEA och släppte lös 2 st killar i lekrummet. 1 timme får dom va där så jag, farmor och minsta huliganen grabbade en vagn och gick in för lite gloshopping. När vi kom till köksavdelningen lessnade den minsta och somnade, dubbelvikt med snutten över huvudet. Bytte vagn och så gick vi och tog en kaffe istället medans vi väntade på att kl skulle bli 14 och vi fick lösa ut dom andra två.

Superglad över att T inte hade några problem som helst att vara där och leka, visserligen var brorsan med men idag har han haft en pipdag så jag var övertygad om att han skulle vilja gå därifrån rätt omgående men när vi kom så var det 2 jätteglada och röda svettiga killar vi fick hämta.

Stoppade i dom lite glass och sen drog vi hemåt. Farmor ville låna nån så då fick hon ta Z. Vinkade av dom och drog till Gaddaborg och I och L där vi fick fika och vinbär och lite snicksnack :D

Hemmåt vid 16, plocka ihop all tvätt och kånkade det till tvättstugan, hem och fixa middag medans T var ute med en kompis och E var inne och spelade lite på min telefon.

Bytte maskiner efter middagen och satt vid tvättstugan och drack kaffe medan killarna lekte i lekparken.

Till J en snabbis och sa hej då till hon och Dixan som lämnar Valbo för stan imorrn, tur det inte är långt så man träffas ändå.

Hem, stoppa i dom lite kvällsfika, röja upp ute och sen film och strax före 22 blev det tyst och stilla.


En fullspäckad men lugn och skön dag med mina älskade grabbar. Nu ska jag vika in all tvätt och sen lägga mig med foten i högläge för vojne vojne va ont den gör nu.



kram

Inga kommentarer: