2011-07-26

Jodå jag överlevde

klart jag gjorde. Men min tandläkarskräck är inget att skratta åt.

Och idag grät jag också. jag brukar låsa in det. kämpa emot. inte vara sjåpig.

Idag sa jag bara " jag fixar det inte. jag känner mig så dum men jag fixar det inte" och tårarna flödade.

och tandläkaren och tandsköterskan tröstade och så pratade vi om vädret och om barnen och om att vi nästan delar födelsedag och sen så sa jag " prova nu då"

Och vi kom en liten bit på vägen. Nästa besök 4 augusti. Just nu ingen värk och det känns ok i munnen.

Nåt som inte känns ok är foten. Den funkar fint på dagen men på kvällen. vojne vilken värk. så idag har jag äntligen fått tag i en riktigt linda och nu är den ordentligt lindad så får vi se hur det känns imorgon kväll.

Annars idag har varit en bra dag.

Jag och Z satt nere vid sandlådan i nästan 3 timmar. Pratade lite strunt med andra mammor. Z pula på lite själv med Byggare Bob, grävde lite gropar, åkte lite gåbil, pilla lite till. Nöjd och glad lite kille.

Gick hem vid 15, lite vatten i plastbaljan, han stöka på där och jag fixade sallad och stöka bort lite. Vid 15.30 kom L och I så då fixade vi iordning maten. E kom också och Z däckade i soffan strax före middagen. Han har varit rätt trött så jag lät han sova, han sov sig igenom middagen och nästan hela efterätten, sen vaknade han och ville komma ut till oss och då la han sig på altangolvet på en kudde och käkade upp en chokladbit och sen blev det fart på han :D

Dom åkte och vid 19.30 kom farmor och T. T ville inte sova hos farmor utan han skulle hem och kramas med sin mamma han. Gofisen :D

Z däremot vill gärna kramas med sin farmor så då blev det så att hon fick med sig en ungen hem ändå :D

Jag och T har bara slöat i soffan ikväll, kollat lite film, han har lekt hund och jag fick bygga en hundkoja av täcken och stolar och sen fick jag mata hunden med chips och gå ut och gå med hunden som behövde kissa i en buske. tack och lov förstod hunden att busken var synonymt med toan så det behövde jag inte argumentera för det :D

Nu dags för sängen. tidig morgon imorrn. Ska städa och röja altan är det tänkt och även hinna en sväng till förrådet och kolla nå vinterkläder till lilla kusinen J.


Och. jag tänker väldigt mycket på våra fina grannar i norge. och jag tycker att det är hemskt och kan inte förstå hur en människa kan bli så genomelak att man kan göra något sådant. vi har ett ord uppe i norrland, kanske ett hittepåord rent ut eller en blandning av bondska och pitmåle. vem vet.

men den här fula ormen i norge. som har gjort det här. han är rätt igenom ILLON. Och det mina vänner. det betyder att man är elak med flit.



//hannah.med.en.liten.hemlis.

Inga kommentarer: