2011-07-09

Liten semestertripp :D

Igår, fredag, åkte jag och E och T först till Sundsvall där vi mötte upp morfars och moster E. Åt god lunch och intensivumgicks i drygt 2 timmar innan dom vinkade av mig och T vid tåget som skulle ta oss till Östersund och moster M.

E följde med morfars och E hem till Gagsmark och ska vara där i drygt 3 veckor!.




T på tåget mot S-vall.




E på tåget med sin MP3 med cool musik som pappa fixat.




40 min kvar och dom är sketaless.....
T´s grimars




E´s va inte så snygg den heller :D



men sen så fick vi äntligen träffa
MORFARS!!!!





Nu har vi kommit till Östersund :D


Sen idag, lördag, var vi först en sväng på stan och sen åkte vi till utkikstornet och käka lunch och sen blev det bada i Näckten :D






Moster M och T väntar på lunchen




Jag och finaste T




T spanar ut över Östersund från tornet




Skönt med svalkande vatten.
Och T badade som en tok trots att det blåste
en del :D

Jodå, jag badade med :D

Gott med fika efter doppet




Och lite mys med Mi på filten




Sen när vi kom hem blev det
surströmming till middag :D




Kvällpromenad med tillhörande
glassintag :D

Men sen tog orken slut. 
Så då blev det sittstrejk och vi fick bära
hem herrn :D



En bra och mysig dag. Killen har slocknat i soffan och vi slöar i soffan och kollar Mumien. Snart sova för imorrn blir det Jamtli.

Mina andra grabbar då. Jo den största, pappan i huset. är tydligen på fylleslag hos Mattias. Z är i stugan hos farfars och E.... ja E han lever loppan hos morfars. Igår kväll, när dom kom hem till Gagsmark vid 23.30 var dom så svettiga och varma och klibbiga att dom åkte till Ytterträsket och badade i 27 gradig vatten!!!! Gissa nån som blev grön av avund när han ringde och berättade det i morse ;D.

Han hade också frågat mormor om hon var riktigt säker på att det var mitt i natten för det var nämligen väldigt ljust ut så han var lite tveksam till det :D

Idag anar jag att han badat, jag vet att dom varit och käkat pizza och spelat minigolf och sen anar jag mer bad :D  Så han går det nog ingen nöd på.




från the ipåånn by moi :D

Inga kommentarer: