2011-07-04

så kom då lugnet...

Morgonen började i totalt kaos.

T och Z kraschar rejält nu. Dom tycker eg om varandra och vill eg leka med varandra.
Men samtidigt så tål dom inte varandra. Kan inte vara i närheten utan att ge varandra
tjuvnyp eller retas.

Vid 8 var både jag och R grinfärdiga. Hur tar vi oss igenom en dag till som igår??

Vad ska vi göra idag som gör att dagen blir lite bättre än gårdagen??

Lösningen fick bli farmor. Men unge herr Z har ett hiskeligt humör. Och drygt 10 min efter att R lämnat han hos farmor ringde hon och jag hörde knappt vad hon sa för det var nån som var så arg och vrålade i bakgrunden.

"han skriker om sassel, va i all världen är det för nåt???"
" ingen aning, eller jo vänta nu, det är ju Trassel han måste mena!"
" va är det? en film?"
" jupp, strunta i det, försök få in han på Blixten istället om det går, har han inte gett sig om 10 min så kommer jag över."

Efter 10 min trodde jag att hon skulle ringa men nej då. Så då har det väl gått ok idag.

E och T och har lekt större delen av dagen med barnen Magnusson och haft jättekul.

Det har varit en riktigt bra dag om man bortser från några smågrejor. Men jämfört med igår så är idag en toppendag :D

Inga kommentarer: