2011-10-27

I´m still in chock


07.14 : Jag öppnar ögon och känner instinktivt att det är nåt fel. Inser att klockan är just 07.14.

E´bör för lugnets skull vara på skolan 07.55. Om alltså t - 40 minuter.

No way in hell!!!

Kastar mig upp och inser att E faktiskt är vaken??? och har ett allvarligt samtal med Katla.

Han klär på sig utan att protestera och jag funderar om jag kanske drömmer och klockan kanske egentligen i den riktiga världen är typ 02.00 eller så.

T hasar sig upp som en liten minizombie och vi går ner och dom äter frukost till Shaun och den vidriga Kalle Katt grejen som gör att jag vill kräkas och krypa ihop i fosterställning varje gång jag hör han.

Klockan visar 07.38 då frukosten är uppäten och jag inser att det kanske finns hopp om att han kan vara på skolan till kl 08.00 då dom börjar.

Fast det stora hindret är ju kvar. Ytterkläderna. Inte till T. Han bryr sig inte alls. Men E.

Det ska diskuteras. Förhandlas. Förhalas. In i minsta lilla detalj. OMG!!!

Och idag regnar det också. Vilket innebär fleecgalon brallorna som han verkligen avskyr.

Men än en gång så tar han bara på sig kläderna. och. Mössan. och. Vantarna.

Ja men då så. Då drömmer jag ju tänkte jag och nöp mig själv skithårt i armen och det gjorde satans ont!!

08.00 svänger vi in på skolgården och jag är imponerad över dom och över mig själv.

Utan stress. utan tjafs. så kom vi i tid!



//duktigt.mamma.klappa.dig.själv.på.axeln.nu.:D

2 kommentarer:

Ingela sa...

Det är sådana mornar man lever på länge :)

Hannah sa...

Oja!! jag ska tänka på den imorgon bitti då allt kommer gå åt andra hållet istället :D