2011-10-21

Mamma och Elric dag :D


Gud så skönt vi haft det idag :D

Jag och mitt stora lilla hjärta. Han har haft en jobbig start på hösten. Det är inte lätt att vara både stor och liten.

Så för nån vecka sen frågade jag han om det var nåt han speciellt han skulle vilja att vi gjorde eller hittade på.

Och jo, han ville jättegärna följa med mig till skolan, tittar hur min skola såg ut och så gå på "skattjakt" runt Nymenåsen där vi brukar vara med klassen.

Så idag var det så dags, fredagar har vi musik till kl 12 och sen slutar vi så då fick han hänga på idag.

Vi hade lyssning till kl 10 och då satt han och ritade och spelade spel på min mobil. Lugnt och stilla inget studs och hopp eller något. Sen så skulle vi titta på film om musikens påverkan på kroppen men då valde jag att bryta och istället klädde vi på oss och knatade i väg upp i skogen.

Pratade och tittade på stenar, svampar, pinnar och allt annat mellan himmel och jord.

När vi kom upp till fäbodarna så dukade vi upp fikat och satte oss under en gran och myste med varm choklad och ostmackor :D

Pillade omkring lite mer i skogen och kom sen ner tillbaka till busshållplatsen vid skolan strax före kl 12 och då var han supernöjd.

Hemma i Valbo igen åkte vi upp på Media Markt och hämtade ett spel åt Roger och sen gick vi in på Djurmagasinet och tittade lite på fiskarna och nytt hus till tjejerna.
Hittade en fisk som tydligen ska kunna käka upp snigeljävlarna så sådana ska jag införskaffa till veckan.

Sen åkte vi till IKEA och käkade glass innan vi hämtade småbrorsorna på dagis.

T stannade en stund hos farmor och vi andra åkte hem och käka middag, spelade lite, duschade och bara var innan T och farmor kom hem.

19.30 sov småkillarna och E somnade nere i soffan runt 21.  Vi pratade lite om dagen och han var jättenöjd och hade haft så kul :D

Och gissa om det värmer i hjärtat att höra och det här guldkornet ska jag suga länge på :D



I väntan på bussen och fy va kallt det va!


Hittade ett coolt träd som man kunde klänga i.


Hittade en jättestor gran med
perfekta klättarpinnar :D


"Kolla va långt upp jag är mamma!"


Gott med fika


"Där är det små svampar med små
bitmärken i. Myrorna har nog samlat
ett matförråd inför vintern"


Pinne


Trumpetlav!


Underbara solen


Hittade en Lupin som tydligen fått för sig
att sommaren var på väg.


Gott med glass och fina pussläppar fick
man också!


Underbaraste E :D


Skatterna!!!




Puss och Kram

1 kommentar:

Sandra sa...

Vilken mysdag ni verkar ha haft!

Kram!