2011-10-23

Sjuka idag

Igår eftermiddag fick Z helt plötsligt 39.5 i feber. Däckad kille som dessutom började kräkas, som alltid när han får feber. Han har dock sovit ok i natt men varit väldigt slö idag och inte fått behålla ens vätska så lite orolig började jag bli för att det kanske trots allt var magsjuka och det vill jag inte ha!!

Men nu efter att ha sovit ett par timmar har han ätit lite så nu håller jag tummarna att han får behålla det, febern är också ner i 37.9.

Storebror E har varit jätteduktigt idag också. När Z somnat så frågade jag han om det var ok att jag åkte en snabbis till affären och det var det, tror jag aldrig cyklat så fort i hela mitt liv och jag var kanske borta 20 min. Z sov fortfarande när jag kom tillbaka och E var nöjd framför tv-spelet.

Blir inte så mycket annat gjort idag, Z vill mest kramas vilket gör att det blir svårt att göra nåt annat, blir rätt jobbigt att bära omkring på 17 kg hela tiden :D

Ha en fortsatt skön söndag :D




1 kommentar:

Isa sa...

Huu det är jobbigt med alla sjukor som drar igång på hösten. Hoppas Z kryar på sig snart och att ni andra inte åker dit. Här är det också sjukstuga. Silas hostar så han kräks och jag är inte långt ifrån:( Dock ingen feber konstigt nog. Men bra de iaf. Nu sitter han i soffan och kollar på trolltider julkalendern som jag fyndade i helgen på loppis:) Jag blir så nostalgisk att jag nog ska gå och kolla med honom nu. Ta hand om er. Kram