2011-10-25

Tisdagens utmaning


Tisdagens lilla djur blir då :

CHARLIE


Också det en Grå Jako kille men han är 15 år och 
mitt i tonåren men han har inte
gjort några riktig frigörelseförsök än utan
nöjer sig med att gosa med husse och sitta och 
halvsova i sitt hörn.

Charlie är vårat lilla hjärterbarn.

Vi skulle inte köpa honom, bara titta men han hade det
jättedåligt där han bodde just då så det fanns inget annat 
att göra än att ta med honom hem.

Minns än idag när vi åkte hem.

Han hängde i taket på sin bur. 
Svingade fram och tillbaka men sa inte så mycket
Jag vet att vi hyrde en film inne i stan och jag var jättestressad
för att han satt i bilen, men vi var nog inte borta mer än 5 min
sen köpte vi mat på Donken tror jag och när vi kom 
hem till Valbo så började det regna.

Men han hängde kvar, upp och ner i taket. 
Och när Roger bar buren från bilen och in så regnade det på hans mage
och för varje regndroppe som landade sa han "bipp" "bipp" men ner gick han inte.

Sen matade vi honom med pommes och Roger fick ta upp honom på
sin hand efter mycket tvekan och sen dess är det dom två.

Kärlek <3





Inga kommentarer: