2013-01-26

Besök i dagarna 4


På onsdagmorgon kom Elin, Raymond, Mamma och Napoleon intrillandes. Elric hann med lite kramar innan han gick till skolan.

Roger kom upp och såg ut som han svalt en basketboll så det blev HC för han och där fick han dommen halsfluss och körtelfeber!! Han fick smärtstillande och pencelin och låg sen nästan hela onsdagen.

Vad vi andra gjorde vet jag inte. Men vi skrotade omkring här hemma, vid 13 åkte jag och mamma och hämtade Ellis och åkte och handlade lite mat.

Lagade middag och umgicks sen hela kvällen.

På torsdag skulle grabbarna gå på dagis men Zedd vaknade med 40 graders feber och blåsor på hakan och munsåret var ännu värre så då fick dom vara hemma. Roger något piggare men inte allas pigg.

Vid 14 tog jag och Elin vår väska och drog till Högbo för mys och det var väldigt mysigt och fint och lugnt och kul att bara vara med Elin för det var länge sen.

Hemma vid 10 på fredag och då blev det full huggning. Pojkarna va fortfarande dåliga så jag ringde och fick en tid hos distriktaren som visade på streptokocker på båda grabbarna och svinkoppor på Zedd så nu har även dom pencelin.

Tog middag på IKEA då Elin och Rajje behövde handla lite, sen tog det 5 evigheter att få medicin tillblandad så vi var inte hemma förrän vid 19.30.

Rätt slut allihopa och pojkarna somnade nog vid 22, även mamma gick och la sig medans vi var uppe ett tag.

Rajje och Elin ända till 01.30 eftersom Johan kom förbi med lastbilen och hämtade vagnen och spjälsängen.

Seg morgon idag och efter lunch och lite spel så åkte dom hem vid 14.

Och det blir alltid alltid ett antiklimax. Ett vakum. Ett svart hål.

För det är jobbigt att ha folk här, en del folk är jobbigare en del mindre jobbiga. Rutinerna blir knas, allt bli upp och ner och framför allt, av nån anledning så känner jag mig alltid som..... en lillunge.

Jag bara "leker" vuxen. Jag har inga ambitioner eller mål eller motivation att ta mig någerst överhuvudtaget. Jag ska bara sitta här och ruttna bort..

Nu skulle jag behöva sova ett par dar, strukturera upp schemat, kom in i synk med mig själv och hitta ut ur min snåriga buske.














Inga kommentarer: