2013-01-29


Nu äntligen börjar vi se slutet på sjukdommarna hoppas jag. Jag känner av halsen men inte värre än en vanlig förkylning. I morse gjorde den riktigt ont men efter en kopp te så känns den nästan normal så inget HC i dag.

Elric kom iväg till skolan efter mycket om men. Jisses vilka tonårsfasoner herrn har lagt till sig med. Kommer ju inte bli lika roligt när han kommer hem och upptäcker spelförbudet han drog på sig med dom kommentarerna han hade i morse.

Tyr hann precis med dagisbussen. Den går kl 09 och därför försöker vi ju vara på förskolan kl 8.30. Men vi är lite sega en del (väldigt många) mornar så oftast är det på håret.

Och då kan det ibland också låsa sig men idag hade han en bra morgon och det var inga problem alls. Jag stannade kvar och vinkade när dom åkte så det hjälpte nog till också. 

Zedd ville inte alls vara på förskolan men eftersom vi var "tvungna" att vänta på att bussen och Tyr skulle åka så hann han börja leka med sin Bebbin och när jag väl skulle gå hem så ville han ju inte alls hänga med :D

Fick ta mig ett snack, igen, med personalen ang Zedds eksem. 

Jag vet att vi inte gjort något prick test och jag vet inte heller om vi får eller kommer att göra det. 

Men jag vet att han har känslig hud, och att det alltid blir värre på vintern och att allt med rött gör det hundra gånger värre. Hans knäveck ser ibland ut som nån hällt syra på det och under armarna skavs huden av ibland om han har har en tröja med konstig skarv och dom envisas med att lyfta han just där. Inte kul att smörja när huden lossnar :(

Dom har mycket vikarier och det är mycket barn så det är väldigt mycket för dom att hålla reda på och jag förstår det, men han ska inte behöva klia och ha ont bara för att dom inte kan hålla koll, då får dom be om mer personal i såna fall.

Annars idag blir det tvätt och mental laddning inför Work 4 You mötet som jag ska på imorgon. Ska nog kolla upp Proffice som jag fick tips om igår också men om det blir idag eller imorgon har jag inte bestämt mig för.

Ha en fin tisdag alla ni därute.

Puss och Kram


Inga kommentarer: