2013-01-06

Funderar på att sluta med medicin.....



Vi åkte ju på magsjuka 2 veckor före jul. Tog ingen medicin på drygt 1 1/2 vecka. Sen kom jag på att jag skulle göra det. Tog medicin en dag och sen struntade jag i det.

Så jag har nästan inte ätit Litium på 3-4 veckor. Idag tog jag medicinen igen.

Och på ett par timmar inträder dimman i huvudet. Bubblan som jag trott varit "normal" men som nu när jag varit utan i ett par veckor inser inte är ett dugg normal.

Idag mår jag sämre än jag mått på bra länge!!

Disträ, trött, avskärmad.

Tog ett snack med älsklingen och enligt han har mitt humör inte varit värre än vanligt dom här veckorna.
Snarare tvärtom. Vill jag sluta så tycker han att jag ska sluta.

Och i och med den väldigt konstiga journalen där det finns läkare som inte tror jag är bipolär utan bara rent ut sagt knäpp så förstår jag egentligen inte varför jag ska äta den.

När jag fick den så var anledningen " du är bipolär. du ska äta den här mot humörsvängningarna".

Humörsvängningarna, som jag tror, som jag tycker inte har förändrats så mycket trots medicin.

Eller har jag dom inte för att jag har medicin??

Jag vill inte äta mer medicin än jag behöver, äter ju Levaxin mot sköldkörteln och det är som det är.

Litiumet vet jag inte om jag vill fortsätta med.

Och det roligaste med det är också.

Om jag vill sluta så ska jag ta upp det med berörd läkare. Vem är det då??? Jag har ju fan ingen läkare!!!


2 kommentarer:

Linda sa...

Oj... Jag tror stenhårt på att du ska be att få sluta eller sluta ändå med de där medicinerna.. Det låter ju inte klokt med den där dimman. Men det är ju också som du säger, vem fan är läkaren? Man skulle3 ju vilja ha en personlig läkare JÄMT!

harope sa...

Ja det skulle ju vara det bästa om man fick ha en och samma läkare!

På psyk har jag aldrig haft samma, i min journal som jag fick är det 10 läkare och därmed 10 personer med olika uppfattningar om hur jag är.

En tycker att jag ser apatisk och trött ut. Vid nästa besök är det en annan läkare som tycker jag ser pigg och närvarande ut, och visst det kanske jag var för att jag hade en bättre dag vid besök nr två. Om det hade varit samma läkare hade det blivit en annorlunda bedömning tror jag.

Jag ska ringa medicinsköterskan, hon som skriver ut och meddela att jag inte tänker sluta sen får vi väl se vad hon säger.