2009-07-14

Hole in one

Efter en lugn morgon med diverse aktiviteter en något stressam lunch och ett BVC besök så avlämnades Zedd till farmor och vi tog killarn och klämde in oss och då menar jag verkligen klämde in oss i Mattias bil och drog in till Stenebergsparken på Brynäs för lite golfing. Kan verkligen rekomenderas, det var jättefint, lugnt och behagligt och vill man sen så finns det ju lekplats och grönområde bara en liten bit från golfbanorna så där blir det definitivt fler besök.

Iallfall så utrustade vi oss med klubbor och Tyr rännde runt och lekte handikapp mest hela tiden tills jag blev less och satt fast han i vagnen med en banan :D

Gick faktiskt riktigt bra för oss alla och Elric överraskade oss alla med att ha tålamod och tycka det va roligt, spelade jättebra och blev inte heller sur för dom banor där det inte alls gick bra utan sa bara nästa gång går det bättre!

Och sen på bana nr 13 hände det, fadern förkunnar högtidligt att det här minsann är hans turnummer så det ska nog kunna gå på ett slag och jodå det blev hole in one. Lilla sonen tänker inte vara sämre och gör exakt som pappa och ta mig tusan så blev det hole in on där med!!

Så stolt liten kille, superduperduktig, han gick runt på prick 100 och det är inte illa pinkat med tanke på att jag hade 81.....

Efter golfrundan var vi alla hungriga så då åkte vi till Fredrik Åkare och klämde i oss lite pizza, tog en Mozarella och den var precis så där krispigt fräsch som jag vill ha dom så jag åt nästan upp hela pizza. Innan vi fick in pizzorna stod Tyr i båset och mässade "pizza, pizza, pizza, pizza" som värsta mantrat problemet var väl bara det att det inte direkt lät som pizza utan nåt helt annat, Tyr har svårt för p och säger oftast f istället så det kanske kan ge er en hint om vad det lät som unga herrn sa.

Var hemma strax före 18 så det var bara in i duschen, kvällis och hopp i säng, dom ville inte sova alls men mamma vet bästa och bestämmer och dom små blå trillade igen rätt fort, tror att dom båda sov vid 19.30.

När jag kom ut i vardagsrummet så hade Zedd kommit hem, gosefisen blev som en liten mammaigel :D och har sovit på mig, svettigt men gudars så gosigt, han skulle få ligga hur länge som helst om det inte vore för att jag får träsmak i rumpan av att sitta för länge i soffan.

Haft en jättebra dag, mått bra hela dag :D och det är jag så glad för, länge sen jag jag hade en hel dag av måbra.

Nu ska jag fika lite och sen sova tror jag.

kram

2 kommentarer:

carola sa...

Vi åker nog också på söndag..Ev blir det rörberg på lördag, traktorer och modellflygplan..

Var bor ni någonstans i Valbo?? Har ni hus?

Jag vill så gärna flytta och bo större, 6 i en liten 3:A..går varandra på nerverna..
hoppas allt är bra

Anonym sa...

va härligt att du haft en riktigt hel bra dag, kram mamma