2009-07-13

inte gjort ett jota

faktiskt inte, eller ok då om ni nu vill då så har vi handlat lite mat men förutom det har vi varit hemma. Legat på gräsmattan och pillat oss i naveln och funderat på livet.

Elric har lekt med K ett tag innan han skulle åka bort, då blev han hänvisad till brorsan och det gick väl ann det med. Tyr har dock haft ont i lilla magen men efter 2 påsar Lemolax släppte det äntligen för han, avskyr när han får så där ont i magen och man inte kan hjälpa han mer än massera, vatten och Lemolax.

Zedd har varit ett litet klister på mig på eftermiddagen, det bara skreks och hulkades så fort jag la i från mig han, han grät så hjärtskärande när vi skulle äta middag, fast han då satt hos pappa att jag slängde i mig halva tallriken med mat och sen tog jag han och han klamrade sig fast för glatta livet och slutade nästan på en gång att grina, en liten mammagris tror jag minsann och det kan ju bli intressant eftersom jag ska jobba ons-tors.

Annars har dagen varit rätt ok, kännt mig lite i oform, jobbigt efter vi varit och handlat, är som om jag har social fobi fast jag kan bortse ifrån det just när jag är mitt uppe i allt men sen när jag kommer hem och det blir lugnt, då inser jag hur jobbigt det är och hur jobbigt jag faktiskt tycker det är med folk. Det roliga är att det inte är lika jobbigt när jag kommer från jobbet, då känns det mer ok fast då har jag en annan "roll" än när jag bara är jag, bara Hannah, som är ute bland folk. På jobbet ser dom ju inte "mig" där ser dom nån annan, ute här hemma i affären ser dom ju mig och eftersom jag inte riktigt vet vem jag är eller hur jag är eftersom jag känner mig lite vilsen just nu så tror jag att det är därför det känns så konstigt och jag blir tom i bland när jag kommer hem.

Nu är det dags för sängen, imorrn hägrar BVC och spruta för Zedd, i övrigt tror jag det blir lugnt, får se vad det blir för väder också, huvudsaken är att vi kan vara ute.

kram

Inga kommentarer: