2009-07-23

Idag

har varit en ok dag. Tyr har sovit ok trots lilla handen, verkar inte ha alltför ont men klart att det måste kännas. På handloven har han 2 blåsor nästan lika stora som en femkrona, sen är det pekfingret som är värst för där har blåsan gått sönder och så tummen där det också är en rätt rejäl blåsa. Vi har varit på apoteket idag och köpt ett slags nät som man kan lägga över och som inte fastnat som det där plastplåsterhistorian vi fick från jouren. Dyrt som snor men väl värt pengarna om det kan underlätta för lillkillen och så köpt på oss lite gasbinda så vi kan linda handen. Det är enda sättet att hålla det rent för han kör som vanligt och gasbindan är väl vita ca 10 sek efter vi satt på den :D

Annars har vi varit på Fredrik Åkare och käkat pizza, har hittat en jättegod med mozarella och basilika på :D Roger käka en med fårost,gorgonzola och mozarella och den såg också jättegod ut.

Hem och jag och Zedd la oss i sängen och mös lite medan dom stora killarna var i deras rum och härja och Roger spelade Worms. Sen hällde jag i mig lite kaffe och så gick vi på snigeljakt, hela 18 sniglar blev resultatet idag och det var Elric jättenöjd med :D

Sen har det varit en lugn kväll, ska sätta mig och sorta lite kort på min dator sen och så ska jag försöka komma i säng hyfsat tidigt eftersom jag jobbar 10-19 imorrn.

kram

1 kommentar:

carola sa...

oj stackars Tyr..
Hoppas det läker bra..

Snigeljakt..här vid våran å runda finns hur många som helst..
Gör ni soppa sen:)

Ja lisa kan surra hon, med allt och alla..Diskmaskinen är ganska så kul:)
Massor av kramar