2009-07-29

Underbar dag

Äntligen så fick dom arslet ur och klippte våran gräsmatta, dom har hållt på i 3 dar nu, först så kom dom och klippte runt träden??, sen igår kom dom och klippte efter kanten och runt bänken??? och så slutligen idag kom dom då och klippte resten, eller klippte, malde runt är väl ett bättre ord och det var inte så mycket annat att göra än att ta fram krattan sen och kratta ihop en stor hög med gräs, kan ju inte släppa ut killarna annars för då drar dom ju in hela gräsmatta + att det ju kliar nå jävulskt.

Killarn var duktiga och hjälpte mig, Tyr krattade, eller ja typ krattade, var ganska mycket viftande och domderande med krattan också. Ellis öste gräs i papperskorgen och bar det till sten där vi gjorde en rejäl hög som GG får hämta sen (typ nästa år om jag känner dom rätt)
Lite lunch på det och sen tog Roger Tyr och skulle lägga han en stund men argare unge får man ju leta efter. Han va så arg att han inte ens märkte att Roger gav upp och gick därifrån och somnade efter ett tag i min säng och sov en timme.

Under tiden så gjorde vi klart gräsmattan och Roger åkte till Citygross och handlade lite. Jag, Ellis och Zedd hann med lite mys på filten innan Roger kom hem igen. Elric var bla jätteduktig och sprang på 1.40 upp till posten och la på ett kuvert :D

Efter att Tyr vaknat packade vi ihop oss och gick och postade ett paket på Lågan och sen blev det Sippan med fika och årets första gräshoppa :D

Gick järnvägen tillbaka och stannade en snabbis på Ludde och lekte lite också. Hemma runt halv sex så då blev det middag på en gång och sen gick killarn ner i lekparken och lekte medan jag röjde undan i köket.

Sen när dom skulle komma in så vägrade Ellis medan Tyr däremot kom tufflande på en gång! Go fjutten, han brukar annars alltid vara rätt tvärsöver när det gäller gå in för han älskar ju att va ute men nu var det inget tjafs alls, jätteskönt :D

Lät Ellis vara och efter att jag var klar med kvällstoan för Tyr gick jag ner och hämta han och då kom han, sen ville han spela men då sa jag att eftersom han inte lyssnade och kom på en gång som jag sa så blir det inget spelande ikväll och det accepterade han utan knussel!

Ibland kan dom verkligen förvåna en dom små liven, och det är dom här små godbitarna som gör att man orkar kämpa på när det är motvind.

Älskar mina barn och min familj så ofantligt mycket och vad vore jag utan er.



För övrigt så är dagens kommentar från Ellis " Klart jag orkar mamma, jag är ju en superhjälte!!"

Tyr säger ju inte så mycket men jag kan bjuda på en skön en från veckans trauma med spisen.
Han pekar på handen, "ajaj" pekar på spisen ! "isen" och gör sen "ssssssss" (som det låter när nåt fräser) Han vet mycket väl att det var på spisen han gjorde illa handen och tydligen fräste det när han brände sig, fast jag vet inte om det är inbillning eller om det var så det kändes för jag hörde inget fräsljud kan jag säga och handen har läkt jättebra, det är mest rött på handloven men i övrig ser det toppen ut.


I övrig så har det dom senaste dagarn kommit bebisbesked intrillandes från höger och vänster och inget var direkt väntade faktiskt. Men stort grattis till L&T till både bebis och hus och till M&M som får välkomna en till familjemedlem i sep. och till M&M som kommer att arslet fullt runt jul med 2 knoddar på en gång :D

Nope nu ska jag joina resten av familjen som sover gott och just nu sover ingen i våran säng så det gäller väl att passa på.

kram

Inga kommentarer: