2009-07-21

Tyr har bränt handen!!

Så har det hänt, det vi väntat och fruktat sen vi fick Elric, det tog över 4 år och hände inte Elric utan Tyr, när vi väntade på tortelinin vänder jag mig ifrån han ett ögonblick och i samma stund lutar han sig framåt för att titta på kuddarna som badar och eftersom anting jag eller Tyr själv har kommit åt/satt på plattan längst ner så är den således varm, vilket den inte borde vara, vilket gjorde att han trodde det var ok att sätta handen där för ingen hade sagt nåt annat.

Ingen är alltså jag..... Jag borde inte ha vänt mig om och jag borde ha förmanat han ännu en gång att stå stilla. Att inte luta sig över spisen. Att akta plattorn för dom kan vara varma.

Det gjorde jag inte.

Och i ett nafs så var olyckan där och brände halva handflatan, fingertopparna och lilla tummen på min prins. Tur man har reaktionsförmåga som en kobra för han hann inte mer än skrika till så hade jag hans hand under vattenkranen men ändå och visst blev det blåsor och visst gör det ont. Ringde 1177 och vi fick åka in till familjeläkarjouren på Södertull där han fick plast över för att skydda blåsorna och så bandage på det för att skydda plasten bättre.

Sen åkte vi hem med en rätt nöjd liten groda, med en glittergroda och klistermärke i fickan. Väl hemma fick han i sig lite mat och sen har kvällen varit rätt lugn, han verkar inte haft så ont och förklaringen är nog lite i plastplåstret, för det är tydligen luften mot brännblåsorna som gör ont, plåstret i sig funkar tydligen lite som smärtstillande enligt doktorn.

Men huva va tuffligt det är att se han med bandage om handen, han försöker göra grejor och så kan han inte, men han är jätteduktigt, få se hur det går imorrn. Just nu sover han med brorsan i soffan och jag ska snart gå och sova jag också.

kram

2 kommentarer:

Isa sa...

Huga stackars lilla Tyr. Man är livrädd var eviga dag och gör allt man bara hinner för att det inte ska hända en olycka ändå händer dom. Hoppas att det snart är bättre, dom brukar ju ha ett hejdundrande läkkött de där små. Kramar från oss speciellt till Tyren:)

jenny sa...

tack för tipset :) usch stackars tyr :/ hoppas det läker snabbt :)