2009-07-01

Varmt och skönt och vi är lediga :D

Semester hela familjen efter min galna jobbhelg. Fredag jobbade jag 15-06..... så att säga att jag var lite mör på lördag var en mindre underdrift. Gjorde inte speciellt mycket annars utan tog det mest lugnt och likadant på söndag då jag åkte och jobbade kl 14. Killarna va hemma och härjade och var också en sväng till farfars.

Igår måndag åkte vi till Strandbaden och herregud så underbart härligt, en helt avslappnad lugn dag med massor av bus, skratt och ren och skär kärlek. Låg på stranden och bara var, killarna busade i strandkanten, Tyr var tokig i vattnet, skulle kunnat badat hur länge och hur mycket som helst. Så fort jag eller Roger gick ut i vattnet så skrek han "baad baaad" och skulle också i och så klart fick han bada, det var ju jätteskönt i vattnet, Elric var lite försiktigare men vågade sig i efter en stund och satte sig till slut ner så han hade vatten upp på bröst iallafall. Gick och käkade och då började blåsa, så när vi kom tillbaka så blåste det vågor, det gillades inte av Elric som tyckte dom va läskiga och höll sig på bra avstånd ett tag men sen tog plaskande och sandgrävandet överhand och han vågade sig ner igen. Strax före 18 gav vi upp och plockade ihop oss och åkte hemmåt, stannade till på kiosken före Trebo och åt en glass, allt för att Tyr inte skulle slockna innan vi kom hem och han höll sig otroligt nog hela vägen, men 15 min efter att vi kom hem sov han som en stock.

En underbar dag och precis vad vi behövde :D

Idag har det mest varit en massa rännande känns det som men nu hägrar sängen, tidig dag imorron för då blir det Furuvik med V och B, nåt Elric sett fram emot jättemycket.

kram

1 kommentar:

Anonym sa...

var nog ett tag sen jag var in här å kolla läget,ni har hunnit med en del, vilka fina tatueringar Roger gjort, och nu är sommaren här! sol å bad resten av sommarn får vi hoppas, längtar tills ni kommer , ha det så bra kram på er allihop å puss på kinden
mamma/mormor/svärmor