2009-07-18

Lördag

Upp kl 6 med Tyr som ansåg sig ha sovit färdigt. Jag hade väl en annan åsikt men den var han föga intresserad av...

Roger och Zedd kom upp vid 7, pula runt lite, käka frukost, smörjde in ungarna med solkräm, lär ta vara på solen idag eftersom det tydligen ska bli sämre ett par dar framåt. Roger åkte vid halv nio. Inte roligt men vad göra åt det, han måste ju jobba så är det bara och det går ju bra att vara själv med barnen det är bara det att jag inte tycker om att vara ifrån han....

Tog ut filten och rutschkanan och mellis eftersom Tyr var hungrig, sötnöten kom och stirrade på mig, rynkade ihop lilla fejset, tog sig för magen och tjöt "MAAATTT" :D

Mumsade på det och sen fick kajorna och en väldigt modig liten sädesärla smaka av hans korvbröd, sprang och jagade sädesärlan och ville ge den bröd, men inte sjutton tordes den väl sitta kvar när han kommer sättandes.

Roger kom hem en sväng medans M var på köpis och handlade och sen kom även moster med familj förbi en snabbis på väg hem från Gotland. Tack för titten och vi ses väl säkert om ett par veckor.

Efter att Roger och dom åkt så fixade jag lunch och sen kom L förbi en stund också.

Gick en sväng sen och trodde att Zedd skulle tuppa men tväremot så tuppade Tyr och Zedd var klarvaken tills vi kom hem, då somnade vi båda i soffan och sen sov vi allihopa i drygt 1 1/2 timme :D Jätteskönt även om det naturligtvis innebar att Tyr inte somnade förrän kl 22 nu ikväll men det var lugnt, han har varit så jätteduktigt och lugn och nöjd hela kvällen och vi har tittat på 21 gram som var jättebra när jag väl kom in i handlingen.

Nu är jag rejält trött och ska nog ta och sova innan nån av killarna vaknar.

kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

härligt att B var förbi, har du kikat på min blogg? mmm ja du får se vad jag har där:) ha det så bra kram mamma

Anonym sa...

snabb du var gumman, gick in på min blogg efter jag varit här, tack för komentaren ,måste kolla telefon vist funkar den!? , vi springer om varan i suberspace :)) vi höres godnatt hjärtat

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.