2011-04-04

Härdsmälta

T hade längtat till dagis. Ville visa nya cykeln,berätta om sina presenter, bli firad.

Gick jättebra att cykla till dagis, inte fort för det är lite knöligt att cykla på gruset men han va jätteduktigt och gnetade på.

Kommer till dagis, lämnar Z och E, utan knussel, eller jag, Z satte sig i ett hörn i hallen och tjurade för att han inte fick gå ut men då sa fröken att han kunde hänga på dom ut ändå och då blev han som en sol och hade inte ens tid att säga hej då till mamma :D

Hummlorna och Maskarna skulle vara ute tillsammans och även äta frukten ut.

Men då blev det svart för T. Han skulle vara inne!

Inte ute med E, inte äta frukt ute, inte visa cykeln för fröken och kompisarna. Inget, det enda han skulle göra var att gå in.

Är nog första riktigt ordentliga härdsmältan på dagis och efter nån minuts övervägande bestämde jag mig för att ta in han i ataljen och "plocka ihop" han.
Det är inte så allvarligt som det låter men det är en klapp på kinden och säga till med skarp röst att genast sluta. Sen kramas och påminna han om att andas. Det här får man oftast göra ett par gånger innan det riktigt går in och sen ser man hur han kommer tillbaka. Han blev som vanligt jätteledsen och vi kramdes länge.

Sen gick vi ut till dom andra, tittade på cykeln och sen kramades han med fröken och vinkade av mig vid grinden. När jag åkte sprang han iväg med kompisarna.
Precis som inget hänt.

Själv blir man slut som människa men man lär sig läsa av om det är nån idé att bryta hans fixa idé eller inte. Idag var en sån dag, en annan dag kanske det blåser småspik och duggregnar och då hade jag låtit han varit inne.

Nu fanns det ingen anledning till att vara inne.

Åkte hem och har röjt undan både upp och nere och nu ska jag göra ingenting tills jag ska hämta hem smågrodorna igen. Hummlorna hade eg teater idag på eftermiddagen men det var för många sjuka/borta så det bli puttat nån vecka. Blir mellis hos farfars eftersom killarna hade det som önskemål och farfars gärna ser att vi kommer in när vi ändå åker förbi.

Nu dags för lunch, sista lådan med palt, dags att göra ny för det är så himmlans gott!!!

Kram

Inga kommentarer: