2011-04-29

Lite allt möjligt

Tittade på det engelska bröllopet på fm. Lite sucker för sånt där. pampa och ståt och snygga kläder och vansinniga hattar!!! Jag undrar verkligen hur en del får hatten att sitta kvar, bla så hade ju fru Beckham en snygg pillerburk mitt i pannan!! men varför i pannan?? och som sagt. hur fick hon den att stanna där??

Tyckte det var kändes typiskt engelskt iallfall ( dooohh det är ju england så hallå ;D ) fint men stelt, faktiskt tyckte jag nog att William var den minst stela av dom alla, men det har han nog alltid varit. Hade gärna sett lite mer spontanvärme från Kate. För på William lyste det faktiskt igenom hur mycket han älskade sin Kate.
Men å andra sidan kan jag ju ana att hon säkerligen var mycket mer nervös än han så egentligen var det nog inte så konstigt.

Önskar dom iallafall all lycka och ett långt liv tillsammans.


Hämtade boysen, hemma vid 15. Spanade ut en väg som E kan cykla själv. Han tycker vi är aptrista att cykla med för vi cyklar såååååå sakta. Så han drar alltid i väg och sen får han stå och vänta och blir sur och tvärsöver. Idag var han på dagis 5 min före jag och T.... känns sådär eftersom det är 2 krångliga vägar som han måste över och även om han har väldigt gott trafikvett så kan det komma nåt annat intressant in i huvudet på han och då glömmer han ju allt runt omkring.

Så hädan efter får det bli den lite längre vägen till dagis. Men då är det cykelbana hela vägen och rödljus över stora vägen och då gör det mindre om han drar iväg före oss.

T och Z har varit bitvis i luven på varann och bitvis värsta bästa polarna. Trötta killar med många tårar och ännu mer NEJ. Z har ett hemskt humör just nu och T är inte långt efter.

Kruxet är att vi inte riktigt vet hur mycket Z tar efter T men gissningsvis.... rätt mycket!!

Dock så har T inte varit så mycket för att slänga sig på golvet alt skalla golvet med följande bula och huvudvärk. Det är Z expert på.

Inte speciellt smart kan man tycka för är man arg för nåt, slänger sig på golvet och skallar golvet så lär det ju inte kännas bättre.

Och så det här med maten...... jag tror jag blir vansinnig. Dom äter i princip ingenting!! och tro mig. vi har provat ALLT. Häromkvällen åt E 1 1/2 korv tomtegröt. Dom andra pillade i det!! Tomtegröt som dom annars slukar. Lika så med andra rätter som vi vet att dom äter och alltid ätit.

nädå. nu pillas det lite. stoppas lite i munnen och spottas sen ut.

Ska väl vara hård och inte ge dom nåt annat. Men det funkar också dåligt. För 2 killar med just nu taskigt temperament. ingen energie i form av mat. och så trötthet på det. Låter det som en bra kombo???

Knappast. det förstärker snarare 3:e världskrigs senariot här hemma. Så oftast blir det nån macka och frukt efter en stund. Så fort dom kommer ur den här ilskan perioden. eller ja Z rättare sagt. T kommer ju knappast att komma ur det förrän han blir lite äldre och kan hantera känslorna lättare.
Då ska vi försöka styra upp det mer.

men just nu. nä.det tar mer energie än vad nån av oss har.

Har fått E´s nya kläder idag också. Ett par jeans. En skjorta och en munkis och nya kalsonger blev det  så nu har han lite iallafall. Ska köpa mer jeans framåt hösten. Duger ju knappast med mjukisar nu när man ska gå i skolan :D

Killarna sover sen en dryg timme. Älsklingen sitter framför Asassin och jag funderar på att gå upp och slöglo på nåt och försöka få iordning T´s bildstöd.

Och ja just det... det jag väntat på. idag vid nattningen kom det. Små armar runt min hals. en blöt puss. och så viskande i mitt öra "mamma jag älskar dig! och jag har solbrännt öronen så akta dom!"

Åhh mammas lilla T. alla utbrott och bråk idag bara rann ut genom fötterna och försvann.

Trots allt så är mina killar (alla 6) mitt liv och utan dom vore jag inget. Älskar er så!!




puss och kram Hannnah

Inga kommentarer: